Mikrobiolodzy odkryli bakterie, które nie zmieniły się od 2 miliardów lat

Naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego odkryli bakterię, która nie zmieniła się od prawie 2 miliardów lat. Mikroorganizm został znaleziony u wybrzeży zachodniej Australii.

/ Fot. UCLA Center for the Study of Evolution and the Origin of LifeNaukowcy z UCLA odkryli, że szczątki szczepu badanych przez nich bakterii siarkowych, znajdujące się w skałach w zachodniej Australii mają 1,8 mld lat i są bardzo podobne do wcześniej odkrytego szczepu liczącego aż 2,3 mld lat.

Obserwacja przeprowadzona za pomocą nowoczesnych mikroskopów konfokalnych, skaningowych i przy użyciu spektroskopii Ramana pozwoliła porównać oba szczepy ze "współczesnymi" bakteriami siarkowymi z Ameryki Południowej - podaje serwis sci-news.com.

Czytaj także: Goryl z opolskiego z zoo wpadł w furię. Zwierzę zdenerwowało się na przedrzeźniających je żartownisiów

Wnioski okazały się zaskakujące. Struktura bakterii sprzed milionów lat była praktycznie identyczna, jak tych odkrytych w 2007 r. w Ameryce Południowej. "To zdumiewające, że organizmy te nie ewoluowały przez ponad 2 mld roku - prawie połowę historii Ziemi. Biorąc pod uwagę, że ewolucja jest faktem, to brak ewolucji należy wyjaśnić" - powiedział kierujący zespołem badaczy prof. J. William Schopf.

Jest jeden zasadniczy problem - kto wiarygodnie potwierdzi prawidłowość datowania tych "starych" bakterii?

Gdy ten problem zostanie rozwiązany, wtedy nauka może zacząć wyjaśniać, dlaczego u tych mikroorganizmów nie zaistniała ewolucja?