Facebook Google+ Twitter

Miłośnicy zabytków uratowali parowóz przed przetopieniem

Medialna walka miłośników zabytków kolejowych o uratowanie parowozu Ty-5680, który miał zostać przetopiony w hucie, zakończyła się powodzeniem.

 / Fot. W24Medialna walka miłośników zabytków kolejowych o uratowanie parowozu Ty-5680, który miał zostać przetopiony w hucie, zakończyła się powodzeniem.

DB Schenker Polska nie dość, że rozwiązała umowę w sprawie sprzedaży parowozu z firmą KEM, to przyłączyła się do ochrony zabytków polskiego kolejnictwa. Parowóz został przetransportowany do rybnickiego DB Schenker, gdzie na koszt firmy poddano go gruntownej renowacji.

Po zakończeniu prac, 16 lipca 2011 r.przed siedzibą firmy DB Schenker Rail Polska w Zabrzu postawiono lśniącą maszynę w charakterze pomnika. Postawa niemieckiej firmy Schenker jest godna pochwały i naśladowania.

Czytaj także: Parowozownia w Wolsztynie. Tutaj stare parowozy wyruszają w trasę

Stawianie lokomotywy na przygotowanym torze. / Fot. DB Schenker Rail PolskaNależy odnotować fakt, że lokomotywy serii Ty 2 były produkowane przez nazistów na potrzeby wojny ze Związkiem Radzieckim. Parowozy ciągnęły składy z wojskiem, a także z transportami ludzi do obozów zagłady.

Parowóz Ty2-5680 wyprodukowany został w 1943 roku przez F. Schichau GmbH, Maschinen und Lokomotivfabrik, Elbing (Elbląg) i służył czynnie do 1994 r. Do 1998 r. sporadycznie wykorzystywany był jako kocioł grzewczyTy2-5680 przed siedzibą DB Schenker Rail Polska w Zabrzu / Fot. DB Schenker Rail Polska by stanąć jako pomnik przed siedzibą PCC RAIL S.A. W maju 2011 r. przewieziony został do Rybnika i poddany zewnętrznej renowacji.

Zdjęcia są własnością DB Schenker Rail Polska

Wiadomości24 to serwis tworzony przez ludzi takich ja Ty. Wiesz więcej? Zarejestruj się i napisz swój materiał, dodaj zdjęcia, link, lub po prostu skomentuj. Tylko tu masz szansę, że przeczyta Cię milion!

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (2):

Sortuj komentarze:

Warszawiak
  • Warszawiak
  • 28.07.2011 01:31

Bardzo mnie cieszy, że taki piękny parowóz został uratowany.
Pomyślałem sobie przy okazji czytając jego historię, że ciekawe że nikomu jakoś nie przeszkadza, iż został wyprodukowany przez okupanta i nikt nie proponuje żeby go zniszczyć jak np Pałac Kultury i Nauki w Warszawie.

Komentarz został ukrytyrozwiń

przydałby się jakiś link do tej medialnej walki.

Parowóz ciekawy, no i dobrze ze nie trafił do huty.
pozdrawiam

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.