Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

50454 miejsce

Młodzi gniewni i... niedoświadczeni kierowcy

W ryzykownych sytuacjach początkujący kierowca potrzebuje aż o 2 sekundy więcej czasu na reakcję, niż kierowca doświadczony. Dlaczego mimo takiej wiedzy, wciąż tak wielu mamy młodych piratów drogowych?

Jedną z głównych przyczyn wypadków powodowanych przez młodych kierowców jest nie tylko ich brak umiejętności, ale przede wszystkim ich nieodpowiednie nastawienie. Paradoksalnie okazuje się, że młodzi kierowcy to grupa, która najwyżej ocenia swoje własne umiejętności!

Młodzi kierowcy są traktowani jako grupa podwyższonego ryzyka, przede wszystkim ze względu na swoje niewielkie doświadczenie. Związane jest to przede wszystkim z faktem, iż w trakcie krótkiego okresu jazdy, mieli oni mniej czasu na wyćwiczenie szybkich i adekwatnych do sytuacji reakcji oraz wykształcenie prawidłowych nawyków.
Okazuje się, iż dla młodych kierowców już sam, pozornie prosty skręt w lewo na dużym, zatłoczonym skrzyżowaniu, staje się barierą trudną do przezwyciężenia. Zdarza się, iż część z nich tak naprawdę nie miała jeszcze okazji, żeby jeździć po deszczu na śliskiej nawierzchni i nie wie jak wyprowadzić auto z poślizgu.
Brak im zatem podstawowej wiedzy, jak zachować się w sytuacji, która choć odbiega od przeciętnej, ale może się zawsze i wszędzie wydarzyć.

Brak doświadczenia nie jest jednak jedynym czynnikiem, który wpływa na bezpieczeństwo młodych kierowców. Wiele wypadków powodowanych jest przez młodych ludzi, mających niewłaściwe nastawienie. Bardzo często zdarza się, iż otrzymawszy dokument potwierdzający ich prawo do jazdy, wsiadają w samochód i zaczynają szaleć na drogach, chcą się pochwalić, wypróbować możliwości samochodu. Jeżdżą brawurowo, nie zastanawiając się przy tym na co pozwalają warunki drogowe.

W przypadku młodych kierowców bardzo ważną kwestią jest, aby oprócz doświadczenia potrafili oni również zachować poczucie zdrowego rozsądku.
Niewątpliwie młodzi kierowcy, wsiadając za kierownicę, powinni pamiętać o tym, aby ograniczyć prędkość, zachowywać odpowiednie odstępy miedzy pojazdami na drodze, a także obserwować znajdujące się wokół nich samochody oraz pieszych.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (4):

Sortuj komentarze:

  • Autor usunął profil
  • 17.03.2009 14:52

ps: Młodzi (jeszcze to pamiętam) chcieli by się gdzieś pokazać współzawodniczyć a takich miejsc brak a nawet jeśli są to policja szczególnie tam mocno pilnuje by nikt nawet nie próbował. Oficjalne starty w rajdach w większości przypadków nie wchodzą w rachubę ze względów finansowych. Czy nie czas pójść w tym kierunku pokazać to tu jest miejsce do szaleństw i nikt za "palenie gumy" czy zwrot "na ręcznym" nie będzie tu ścigał. Starszym też nie zaszkodziło by od czasu do czasu sprawdzenie czy potrafią sobie poradzić z hamowaniem na nawierzchni w połowie pokrytej piaskiem czy lodem.

Komentarz został ukrytyrozwiń
  • Autor usunął profil
  • 17.03.2009 14:46

Jakim takim kierowcą można być po pierwszym milionie kilometrów za kółkiem. Mnie ta cyferka minęła już jakiś czas temu i uważam się za całkiem przyzwoitego kierowcę choć wiem że są chwile kiedy i ja mogę sobie nie dać rady. Pytanie więc na miarę czyich możliwości zdecydujemy się urządzać nasze drogi czy dla mających doświadczenie i znających swoje ograniczenia czy dla młodych którym się tylko wydaje że wiele potrafią. Samo to że na drodze przy 10 cm śniegu ograniczenie prędkości jest to samo co przy suchej nawierzchni nie jest normalne bo nawet trudno jest w tym przypadku mówić o skali porównania.

Może zamiast karać za samą prędkość czy inne tego typu wymysły mocno karać za winy faktyczne?
Czyli nie prewencja a dyscyplina.

Komentarz został ukrytyrozwiń

dopiero po przetestowaniu setek i tysiecy zakretow, skrzyzowań i przejechaniu minimum kilkudziesieciu tysiecy mozna dowiedziec sie czegosc wiecej o "prawdziwych" regulach panujacych na polskich drogach
(mało reguł lub wcale)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Młodzi nie tylko za kierownicą najwyżej oceniaja swoje umiejętności, a brak rozsądku wykazuja w bardzo wielu innych dziedzinach zycia. Tylko, że za kierownicą ta cecha młodosci zagraża fizycznie im samym i otoczeniu.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.