Start telewizji Patio Tv to dość istotne wydarzenie na polskim rynku medialnym, choćby z uwagi na szczególny profil odbiorców.
- Projektowany program został oceniony pozytywnie, bowiem jest on jedyną na polskim rynku telewizyjnym propozycją programu wyspecjalizowanego edukacyjno-poradnikowego skierowaną do grupy wiekowej w przedziale 15-35 lat - tak uzasadniła swoją decyzję Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przy procesie przyznawania koncesji.
Siedemnaście godzin programu z Łodzi
Tyle codziennego programu planują szefowie Patio Tv. - Ramówka naszej stacji w większości zbudowana będzie w oparciu o własne produkcje – powiedział serwisowi Wiadomości24.pl Hubert Kubasiewicz, prezes zarządu Fabryki Mediów, która jest właścicielem stacji Patio Tv.
Wśród sztandarowych pozycji programowych znajdzie się poranny program "Patio Budzik", codzienny talk-show "T- shirt Tv", czyli rozmowy z młodymi ludźmi na ważne i kontrowersyjne tematy. Prócz tego w ramówce znajdą się takie pozycje jak: „Ludzie z pasją”, gdzie prezentowane będą osoby z ciekawymi zainteresowaniami, program Pauliny Drażby o absurdach polskiej rzeczywistości „Dziwne, ale prawdziwe” czy "Twój pomysł na biznes", gdzie jego autor Jakub Jakubowski podpowie jak być dobrym szefem dla samego siebie.
Umiejscowienie samej siedziby i infrastruktury Patio Tv jest swoistą nowością na rynku mediów. Po raz pierwszy cała realizacja programu odbywa się nie jak to zwykle jest z Warszawy, ale z Łodzi. To właśnie przyczynia się co raz bardziej, do zmiany oblicza miasta czterech kultur jako stolicy nowych mediów.
Młodzi robią telewizję dla młodych
Większość zespołu dziennikarzy i obsługi technicznej to młodzi, czasem debiutujący ludzie. - Przy projekcie Patio Tv spotkała się spora grupa ludzi z pasją. Stacja korzysta z studentów i absolwentów Wyższej Szkoły Humanistyczno - Ekonomicznej w Łodzi oraz innych uczelni - dodaje prezes Kubasiewicz.
W ramówce znajdą się też programy osób, które znamy już bardzo dobrze. Artur Gadowski, wokalista zespołu IRA, poprowadzi swój autorski program "ON/OFF". Do programu zapraszani będą goście, którzy działają na polskim rynku muzycznym jak Ci, którzy stawiają pierwsze kroki w branży muzycznej.
Wyposażenie robi wrażenie
Przy ulicy Pomorskiej 83/85 mieści się serce całego kanału - dwa studia telewizyjne (pierwsze o powierzchni 171 m kw. i drugie o powierzchni 175 m kw.) oraz cała część produkcyjna, czyli główne reżyserki wizyjne, reżyserka dźwiękowa i oświetleniowa, garderoby, montażownie a także serwery emisyjne, na które zgrywane są materiały reporterskie.
Studia telewizyjne wyposażone są w najwyższej klasy sprzęt m.in : 2 niezależne zestawy do realizacji obrazu, 6 kamer, 2 promptery, zaawansowany system oświetlenia oraz dźwięku, a także zestawy do postprodukcji AVID. W planach jest także budowa trzeciego studia o powierzchni 360 m kw.
Wielkie otwarcie na żywo
Otwarcie kanału planowane jest w najbliższy piątek – 26 września. Każdy kto chciałby w nim uczestniczyć, może przyjść na patio Wyższej Szkoły Humanistyczno – Ekonomicznej w Łodzi, przy ulicy Rewolucji 1905 r. nr 52.
W czasie imprezy, która rozpoczyna się o godzinie 18, wystąpią m.in.: Power Of Trinity, Oszibarack, grupa City Bum Bum czy Max Farenthide.
Jak czytać kolory szlaków turystycznych?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?