Facebook Google+ Twitter

Mokotowski feniks, czyli tajemnica pożaru Królikarni. 5 września rozpocznie się ciekawa gra miejska

5 września 2015 r. (sobota) o godzinie 11.00 na terenie Mokotowa rozpocznie się historyczna gra miejska „Mokotowski feniks, czyli tajemnica pożaru Królikarni”.

 / Fot. materiały prasoweWydarzenie potrwa 4 godziny i skierowane jest do zespołów rodzinnych, minimum dwuosobowych – dorosłych i dzieci w różnym wieku. Punkt startowy zabawy mieścić się będzie przy ulicy Tynieckiej 40 (Multimedialna Biblioteka), gdzie każdy z uczestników otrzyma mapkę z zaznaczonymi punktami kontrolnymi, zawierającymi zadania ułatwiające rozwikłanie naczelnej zagadki wydarzenia – kto stoi za pożarem Królikarni… Udział w grze jest bezpłatny.

Zapisy ruszają 16 sierpnia na stronie organizatora – Fundacji Dziecięcy Uniwersytet Ciekawej Historii (www.duch.edu.pl). Na graczy czekają nagrody!

Gra stanowi finał drugiej edycji wakacyjnego projektu „Warszawa, Ty i ja”, obejmującego wycieczki o charakterze integracyjno-edukacyjnym po wszystkich dzielnicach stolicy, który zorganizowała Fundacja DUCH przy wsparciu Urzędu m.st. Warszawy.

Scenariusz gry miejskiej osadzony został w realiach Warszawy, a dokładniej Mokotowa, XIX wieku. Celem zabawy jest zwrócenie uwagi na obiekty, fakty i postacie związane z historią dzielnicy tamtego okresu, a także zachęcenie warszawiaków do odkrywania na nowo przestrzeni miasta. Gra „Mokotowski feniks, czyli tajemnica pożaru Królikarni” łączy autentyczne wydarzenia z fikcyjną intrygą wymyśloną na jej potrzeby. Dla zespołów biorących udział w grze zostało przygotowane wprowadzenie do fabuły zabawy, zawierające policyjny raport dotyczący tajemniczego pożaru w
podwarszawskiej Królikarni wraz z listą podejrzanych osób i apelem komisarza Jan Męstewko o pomoc w rozwikłaniu zagadki i złapaniu ewentualnego podpalacza…

Raport policyjny 28 sierpnia, 1879 roku, komisariat XVI -Mokotów, ul. Tyniecka 40 (autentyczny fragment z Kuriera Warszawskiego, dotyczący pożaru Królikarni)

Jak wszem wiadomo szanowana na Mokotowie rodzina Pusłowskich – najpierw Ksawery, a teraz jego brat Wandalin – zgromadziła w swoim Pałacu w Królikarni wielkie i cenne zbiory sztuki – obrazy, rzeźby, rzadkie księgi i stare gobeliny.
Niestety trzy dni temu nieoczekiwanie pałac spłonął. Kurier Warszawski donosi że "pożar wybuchnął tak gwałtownie, iż wszelki ratunek okazał się niemożliwy. Śliczny budynek, którego wnętrze zdobiło mnóstwo dzieł sztuki, a obok obrazów obejmowało wiele cennych pamiątek, stoi dziś w szczątkach, szczerniałych od ognia.(...) Szkody są ogromne, ale najważniejsza jest, że ze zgorzenia pałacu Królikarni ubyło jedno muzeum krajowe, jeden zbiór dzieł sztuki i zabytków, których już żadna siła ludzka nie powróci".

W obliczu tej tragedii komisarz mokotowskiej policji, Jan Męstewko z posterunku przy ulicy Tynieckiej 40, prosi o pomoc szanownych obywateli w wyjaśnieniu przyczyn pożaru i złapania sprawcy. Część mokotowskiej opinii publicznej podejrzenia swe kieruje ku znanej mokotowskiej rodzinie Szustrów, właścicieli pięknego pałacyku po księżnej Lubomirskiej, którzy zazdrością kierować się mogli, gdyż sami posiadają bogatą kolekcję dzieł sztuki. Co więcej, feralnej nocy ich wierny ogrodnik Florian Bratek był widziany w pobliżu budynku dawnej kuchni, a obecnie biblioteki w Królikarni... Sam Wandalin Pusłowski przebywał wtedy na proszonej kolacji w gościnie u Franciszka Szustra, gdzie miało dojść między nimi do
sprzeczki dotyczącej sprzedaży obrazu...

Te podejrzenia mogą mieć poważne konsekwencje, ponieważ obaj panowie od lat aktywnie działają w pracach Warszawskiego Towarzystwa Dobroczynności i źle by się stało, gdyby jakiś cień niezgody między nimi nastał.

Zrozpaczony Wandalin Pusłowski – właściciel Królikarni – planuje już w następnym roku rozpocząć odbudowę pałacu, a tę szlachetną i trudną misję postanowił zlecić uzdolnionemu architektowi Józefowi Hussowi, twórcy pięknego pałacyku w Alejach Ujazdowskich.


W materiałach startowych, oprócz zarysowanej fabuły, uczestnicy znajdą również mapkę z zaznaczonymi punktami akcji (kolejność realizacji poszczególnych punktów nie ma znaczenia dla przebiegu gry). Uczestnicy gry mają za zadanie rozwiązać kryminalną zagadkę, kto stoi za pożarem Królikarni. W punktach kontrolnych osoby biorące udział w
zabawie spotkają bohaterów związanych z fabułą gry, którzy zdradzą im poszczególne elementy zagadki, a jednocześnie w ciekawy sposób opowiedzą zespołom o codziennym.


Tytuł gry: „Mokotowski feniks, czyli tajemnica pożaru Królikarni".
Miejsce: Gra odbywa się na terenie dzielnicy Mokotów. Punkty kontrolne znajdują się przy ulicy Tynieckiej, Puławskiej, Ursynowskiej i na terenie parku Arkadia.

Czas: 5 września 2015 godz. 11:00 -15:00 (czas potrzebny do zaliczenia punktów – około 2 godziny).

Zapisy: Formularz internetowy na stronie www.duch.edu.pl (wymagana akceptacja regulaminu). Ze względu na liczbę uczestników zapisy będą zbierane w przedziałach czasowych: 11:00, 11:15, 11:30, 11:45, po 25 drużyn. Zapisy zostaną uruchomione 16.08.2015 r.

Odbiorcy: 100 zespołów rodzinnych składających się z minimum 2 osób, dorosłych i dzieci, w różnym wieku.

(mat. pras.)

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.