Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

9715 miejsce

Morskość Szczecina. Ubogo przy nabrzeżach Wałów Chrobrego

Jeszcze niedawno o morskości Szczecina świadczyły przedsiębiorstwa gospodarki morskiej: PŻM, Euroafrica Linie Żeglugowe, port Szczecin-Świnoujście, Stocznia Szczecińska

Dwa statki muzealne, przy nabrzeżach spacerowych Gdyni / Fot. Grzegorz SadowskiO morskości Szczecina, nie zaświadczy już Stocznia Szczecińska, której już nie ma. Jednak po wypadzie do Gdańska, Gdyni musiałem zmodyfikować swoje przekonanie. Doszedłem do wniosku, że o morskości miasta portowego, świadczy flotylla zacumowana przy nabrzeżach spacerowych (wycieczkowych) danego miasta portowego.

Gdy spacerowałem po nabrzeżach Gdańska, widziałem tam zacumowane statki: muzealne „Sołdek”, oldtimery: Czarną Perłę i Galeon Lew, duże wycieczkowe: Elżbieta, Małgorzata, Danuta, wycieczkowe katamarany, Onyx, Rubin, o wodolotach zimujących na kei, nie wspomnę.

Z kolei, gdy pojechałem do Gdyni, przy jej nabrzeżach zobaczyłem statki muzealne: ORP Błyskawicę, żaglowiec „Dar Pomorza”, oldtimera „Dragona”, żaglowiec „Dar Młodzieży”, wycieczkowe katamarany: Agat i Opal, Tramwaje wodne, nie wspominając o setkach jachtów i żaglówek zacumowanych w marinie przy plaży.

Jednostka tramwaju wodnego w Gdyni / Fot. Grzegorz SadowskiPrzy tym, co cumuje przy nabrzeżach Gdańska i Gdyni, nabrzeże przy Wałach Chrobrego wygląda na opustoszałe. Nie ma przy nim żadnego statku muzealnego (chyba że statek restaurację Ładogę uznamy za obiekt muzealny), nie ma oldtimera, nie ma dużego żaglowca, nie ma większych statków wycieczkowych, nie ma wycieczkowych katamaranów, nie ma wodolotów, nie ma tramwajów wodnych (w mieście Floating Garden). Przy Wałach Chrobrego cumują dwa leciwe statki wycieczkowe Odra Queen i Peene Queen, oraz niezbyt okazały Nawigator Akademii Morskiej.

I pomyśleć, że w Szczecinie działała piąta na świecie stocznia (Stocznia Szczecińska), że budowała wspaniałe jachty sławna Morska Stocznia Jachtowa, a żaden z ich sławetnych wyrobów nie uatrakcyjnia szczecińskiego nabrzeża widokowego przy Wałach Chrobrego. Czy naprawdę nie stać miasta Szczecin na budowę wycieczkowego oldtimera (nawet na bazie wiekowej barki), na odkupienie jakieś wyeksploatowanej jednostki, jachtu, zbudowanego w Szczecinie, czy uruchomienie w sezonie letnim Tramwaju Wodnego, aby zapełnić i uatrakcyjnić turystycznie nabrzeże widokowe przy Wałach Chrobrego.

I jeszcze jedna uwaga, jeżeli chcemy stworzyć jakieś turystyczne i wycieczkowe serce miasta, to musi być ono po zmroku rzęsiście oświetlone (trudno aby turyści chodzili z latarkami).

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (2):

Sortuj komentarze:

Nawet nowy Port jachtowy (marina), niewidoczna z Wałów Chrobrego!.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Biedny ten Szczecin. Władze nie zadbały, aby i nam skapnął jakiś statek muzealny!

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.