Facebook Google+ Twitter

Muzeum Powstania Warszawskiego tylko dla użytkowników Facebooka?

Muzeum Powstania Warszawskiego zaprasza mieszkańców stolicy na wycieczkę otwierającą cykl rowerowych spacerów po Warszawie. Niestety, oferta skierowana jest wyłącznie do użytkowników portalu Facebook.

 / Fot. Materiały Muzeum Powstania WarszawskiegoInstytut Stefana Starzyńskiego, oddział Muzeum Powstania Warszawskiego zaprasza na wycieczki rowerowe pod hasłem "Nieprzetarte ścieżki". Taką informację można znaleźć w dziale aktualności na stronie Muzeum. Niestety, na poznanie atrakcji Grzybowa, Leszna i Muranowa mają szansę jedynie użytkownicy Facebooka. Pytanie konkursowe, które pozwala wygrać wejściówkę na wycieczkę zamieszczone zostało wyłącznie na profilu Muzeum w portalu społecznościowym. Dlaczego instytucja publiczna ogranicza swoją ofertę do klientów wybranej firmy prywatnej?

- To program pilotażowy. Wejściówki na kolejne trzy wycieczki z cyklu "Nieprzetarte ścieżki" można będzie zdobyć odpowiadając mailowo na pytanie zamieszczone na stronie Muzeum - zapewnia Anna Kotonowicz Rzecznik Muzeum Powstania Warszawskiego. Nie potrafi jednak odpowiedzieć na pytanie, dlaczego w przypadku wycieczki otwierającej cykl prawo udziału mają jedynie użytkownicy Facebooka. Co więcej, na stronie Muzeum nie ma informacji o planowanych zmianach zasad konkursu. Jak możemy przeczytać:

"Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc - udział w wycieczkach zapewni jedynie wzięcie udziału w konkursie i udzielenie poprawnej odpowiedzi na pytanie zadane na profilu MPW na Facebooku. Zwycięzcy konkursu zostaną poinformowani o udziale w wycieczce poprzez
e-mail."

Taka forma konkursu to znakomita, darmowa reklama dla Facebooka. Problem dotyczy jednak nie tylko Muzeum Powstania Warszawskiego. Rozwój portali społecznościowych sprawił, że stały się naturalnym kanałem komunikacji z klientami nie tylko dla firm, ale też dla instytucji i mediów publicznych. Niedawno stanowisko w tej sprawie zajęła w kwietniu 2011 r. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. Zdaniem KRRiT, media publiczne nie powinny umieszczać na swoich profilach w portalach społecznościowych informacji nieobecnych na antenie.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (6):

Sortuj komentarze:

To fakt, coraz więcej firm i instytucji organizuje konkursy "wyłącznie dla użytkowników Facebooka". Trochę to dziwne, bo wiadomo, że gdyby dany konkurs był reklamowany na Facebooku, ale można by było wziąć w nim udział nie tylko za pośrednictwem tego portalu, ale też bezpośrednio na stronie firmy organizującej konkurs, to przecież więcej osób wzięłoby w nim udział. Myślę że czasami wynika to z faktu, iż niektóre firmy tworzą na Facebooku specjalne aplikacje konkursowe, dzięki którym łatwiej im później przejrzeć zgłoszenia i wytypować zwycięzców. Mimo wszystko jest to jednak trochę niesprawiedliwe, bo na pewno są fani danej firmy i jej produktów, którzy nie chcą mieć konta na Facebooku, a przez to rezygnują z możliwości uczestnictwa w konkursach...

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dla mnie Panie Łukaszu jest do dyskryminacja tej częśći społeczeństwa która nie ma profilu. Czy ten profil ma być wyznacznikiem ''nowoczesności''? MWP jest dobrem wspólnym, jeśli Facebookowcy maja ochotę sami się zorganizować proszę baredzo ale żeby robiło to muzeum wybudowane ze środków społecznych to coś mi tu nie pasuje.

Komentarz został ukrytyrozwiń
  • Autor usunął profil
  • 06.05.2011 23:29

Może to akcja marketingowa skierowana do młodszego pokolenia?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Pani Magdo, to już u wielu nastąpiło! :)

Komentarz został ukrytyrozwiń

MWP kompromituję się stawiając takie kryteria. Ja nie mam zamiaru mieć profilu na Facebooku to znaczy że jestem '' nieodpowiednim'' towarzyszem wycieczki.?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Niedługo mi facebook z lodówki wyskoczy i bez logowania - nie jesz...

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.