Rudolf Schenker i wokalista Klaus Meine z The Scorpions byli pierwszymi gwiazdami, które zobaczyły nowego pickupa w zakładach Volkswagena. Kiedy ujrzał go Schenker spontanicznie zaproponował, że przetestuje go w trudnych warunkach Rajdu Dakar. Zaproponował Stephanowi Schallerowi, rzecznikowi Zarządu Marki Volkswagen Samochody Użytkowe, że przetestuje pickupa podczas "rest days" rajdu. W odpowiedzi Schaller odpowiedział: "Zespół z Hanoweru, który podbił cały świat, doskonale pasuje do marki Volkswagen Samochody Użytkowe, a jeżeli muzycy rockowi są pierwszymi fanami naszego Amaroka, z pewnością dobrze to świadczy o samochodzie i jego designie."
Skąd taki sentyment muzyków do samochodów marki niemieckiego producenta? Otóż, w 1965 roku, kiedy powstała grupa The Scorpions ich pierwszym samochodem, którym jeździli w trasy koncertowe był wówczas popularny, a teraz kultowy "ogórek".
Scorpionsów chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. W swojej 40-letniej karierze wydali łącznie 22 albumy studyjne, sprzedali 80 milionów płyt i otrzymali około stu złotych i platynowych krążków. Podczas światowych tournee zespół zagrał w ponad 80 państwach. Scorpionsi mają rzesze wiernych fanów przede wszystkim w Ameryce Południowej, Azji i Europie Wschodniej. Na początku tego roku otrzymali nagrodę przemysłu muzycznego "Echo" za całokształt artystycznej działalności. Rudolf Schenker niedawno wydał książkę "Rock your Life".
Poniżej największy przebój grupy, pt. "Wind of Change", który na początku lat 90. królował na pierwszych miejscach list przebojów w 11 krajach.
Źródło: Volkswagen
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?