Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

17631 miejsce

Najbardziej luksusowe podróże powietrzne w historii. Sterowce - zapomniani władcy niebios

Zeppeliny w rodzaju "Hindenburga" oferowały najbardziej luksusowe podróże powietrzne jakie miały miejsce kiedykolwiek. Jonathan Glance (BBC) spogląda wstecz na klasyczną linię sterowców, których powrotu życzy sobie wielu ludzi.

Zeppeliny w rodzaju "Hindenburga" oferowały najbardziej luksusowe podróże powietrzne jakie miały miejsce kiedykolwiek. Jonathan Glance (BBC) spogląda wstecz na klasyczną linię sterowców, których powrotu życzy sobie wielu ludzi.

Zeppelin W ostatnich miesiącach odbywały się nad Kalifornią próbne loty z udziałem prototypowego sterowca Aeroscraft, pierwszego z nowej generacji w pełni sztywnych zeppelinów. Pobudza to nową falę entuzjazmu dla tego środka transportu powietrznego, którego powodzenie skutecznie sczezło w płomieniach katastrofy "Hindenburga", najbardziej imponującego ze wszystkich przedwojennych statków tego typu. Ten olbrzymi niemiecki sterowiec stanął w ogniu 6 maja 1937 roku, podczas lądowania w Lakehurst, New Jersey, po udanym przelocie nad Atlantykiem. Zginęło trzydzieści pięć z 97 osób jakie były na pokładzie. Nagły i dramatyczny koniec tego wielce eleganckiego niemieckiego "airlinera" można porównywać z zatonięciem "Titanica" ćwierć wieku wcześniej.

Znamienne, że nie brakowało pasażerów nadal chętnych zakupu biletów na loty transatlantyckie z Niemiec do Stanów Zjednoczonych lub Ameryki Południowej na pokładzie Hindenburga starszego rzędu. "Graf Zeppelin", którego nazwa pochodzi od wynalazcy tych wspaniałych maszyn, zwracał uwagę opinii publicznej w czasie między dwiema wojnami swiatowymi i później. Niemiecki rząd jednak wycofał "Grafa Zeppelina" i w 1940 roku ambitny Hindenburg II został oddany na złom. Wielki smutek po tragedii w Lakehurst ma swoje przyczyny również w ówczesnej polityce rządu USA. Amerykanie odmawiali zaopatrywania obcych krajów w niepalny hel. Byli monopolistami w skali globalnej. Niemcy nie mogli liczyć na zawiązanie stosunków handlowych, gdyż w owym czasie do władzy doszli już naziści. Substytut w postaci bardzo łatwopalnego wodoru, przyniósł śmierć nieszczęsnych pasażerów i załogi sterowca w 1937 roku. Ich los został uchwycony okiem kamery i pokazywany w sensacyjnych kronikach filmowych na całym świecie. Obraz oglądany dzisiaj jest przerażający nie mniej jak wiele lat temu.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (2):

Sortuj komentarze:

Ale w USA myśli się nad sterowcami, które będą pełniły rolę transportowca sprzętu wojskowego. Wolne, ale tam gdzie nie będzie potrzebny pośpiech, będą tanią alternatywą dla samolotów. Zobaczymy jak rozwinie się projekt.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Mało prawdopodobny powrót stałych linii sterowców w dobie dzisiejszego pośpiechu, także jeśli chodzi o rejsy turystyczne.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.