Facebook Google+ Twitter

Najlepsze licea Polski

Ukazał się najnowszy Ogólnopolski Ranking Szkól Ponadgimnazjalnych. Tym razem istotnie podniosły się kryteria oceniania. Jurorzy zwrócili szczególną uwagę na wyniki egzaminów maturalnych osiągnięte w danej szkole, poziom i charakter kształcenia, bazę techniczną placówek, a także na opinię profesorów wyższych uczelni.

JakiVIII Liceum Ogólnokształcące im. Władysława IV w Warszawie / Fot. Paulina Twarowska, GNU, http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:W%C5%82adek_-_dzie%C5%84_5.jpg&filetimestamp=20061006171924e wybrać liceum? Gdzie talentów uczniów nie przytłoczy ciężar wymagań edukacyjnych? Która szkoła najdokładniej przygotuje młodych adeptów do matury? Na te wszystkie pytania już po raz trzynasty odpowiedział Ogólnopolski Ranking Szkół Ponadgimnazjalnych przygotowany przez "Perspektywy" i "Rzeczpospolitą".

Pomiędzy szkołami toczyła się zaciekła walka o pierwsze pozycje. Prawdę mówiąc rywalizowały między sobą przeważnie elitarne placówki edukacyjne, których poziom nauczania był i jest niezwykle wysoki. Aby wyłonić najlepszych, kapituła jurorów podniosła kryteria oceniania. W tym roku egzaminatorzy zwrócili szczególną uwagę na wyniki egzaminów maturalnych osiągnięte w danej szkole, bazę techniczną placówek, rozwiązania dydaktyczne nauczycieli. W swojej opinii nie pominęli również rezultatów olimpiad przedmiotowych i zawodowych oraz ogólnej oceny profesorów uczelni wyższych. Celem wprowadzonych zmian jest bardziej wszechstronna ocena szkół, co jest zgodne z oczekiwaniami głównych odbiorców rankingu, czyli uczniów najstarszych klas gimnazjów i ich rodziców - informuje perspektywy.pl, współorganizator.

Najlepsze licea Polski


Jest taka szkoła, w której nauczyciele nie podnoszą na uczniów głosu, a uczniowie w czasie przerwy uczą się w biblotece. Zespół Szkół Uniwersytetu Mikołaja Kopernika Gimnazjum i Liceum Akademickie w Toruniu według rankingu jest najlepszym liceum w Polsce. Ścisłe powiązania z toruńską uczelnią zapewniają wysoki poziom merytoryczny i mobilizują uczniów do osiągania sukcesów. "Szkoła średnia przy uniwersytecie w Toruniu miała być początkiem ogólnopolskiego eksperymentu pedagogicznego, niestety, program kształcenia zdolnej młodzieży nie powstał w Polsce do dziś" - zauważa prof. dr hab. Andrzej Radzimiński, rektor Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.

W stolicy najwyżej ocenione zostały:
VIII LO im. Władysława IV
XIV LO im. Stanisława Staszica
LXVII LO im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego
2 Społeczne LO STO im. Pawła Jasienicy
XXXIII LO Dwujęzyczne im. Mikołaja Kopernika
LXIV LO im. Stanisława Ignacego Witkiewicza
XXVII LO im. Tadeusza Czackiego
II LO z Oddz. Dwujęz. im. Stefana Batorego
V LO im. Księcia Józefa Poniatowskiego
IX LO im. Klementyny Hoffmanowej


W Krakowie z kolei jurorzy wyróżnili:
V LO im. Augusta Witkowskiego
I LO im. Bartłomieja Nowodworskiego
II LO im. Króla Jana III Sobieskiego
VI LO im. Adama Mickiewicza
LO Zakonu Pijarów im. ks. St. Konarskiego
VIII LO im. Stanisława Wyspiańskiego
III Społeczne LO im. Juliusza Słowackiego STO
VII Prywatne LO im. Mikołaja Reja


Najlepsze poznańskie licea to:
II LO im. Gen. Zamoyskiej i Heleny Modrzejewskiej
I LO im. Karola Marcinkowskiego
LO św. Marii Magdaleny
VIII LO im. Adama Mickiewicza
VI LO im. Ignacego Jana Paderewskiego
III LO im. św. Jana Kantego
IX LO im. Karola Libelta
XVI LO z Oddz. Dwujęz. im. Charles de Gaulle'a
LO im. Matki Jadwigi Borzęckiej Zgrom. Sióstr Zmartwych. Pańskiego


We Wrocławiu kapituła przyznała najwyższe miejsca:
LO nr XIV im. Polonii Belgijskiej
LO nr III im. Adama Mickiewicza
LO nr VII im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego
LO nr V im. Gen. Jakuba Jasińskiego
LO nr XII im. Bolesława Chrobrego
Liceum Dwujęzyczne nr IV
LO nr XIII im. Aleksandra Fredry
LO nr IX im. Juliusza Słowackiego


Najlepsze łódzkie licea:
I LO im. Mikołaja Kopernika
Publiczne LO Politechniki Łódzkiej
XXXI LO im. Ludwika Zamenhofa
III LO im.Tadeusza Kościuszki
XIII LO im. Marii Piotrowiczowej
XXI LO im. Bolesława Prusa
XII LO im. Stanisława Wyspiańskiego
IV LO im. Emilii Sczanieckiej


Poziom szkolnictwa w Polsce wymaga więcej do spełnienia. Placówki edukacyjne powinny nie tylko zabezpieczać wysoki poziom nauczania, ale i umieć dostrzec i rozwinąć talenty zdolnych uczniów. Pozostaje tylko wierzyć, że to najbliższym czasem w Polsce jednak nastąpi.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.