Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

688 miejsce

Najważniejsze części rowerowe

Z punktu widzenia laika rower to zaledwie rama, kierownica, siodełko i koła. Bicykl składa się natomiast z wielu części do roweru, których rola podczas jazdy staje się nieoceniona. Które części rowerowe należy uznać za najważniejsze?

 / Fot. pixabay
Każda z części do roweru spełnia pewne role. Najważniejsze to być świadomym tego, że niezwykle istotne jest, by poszczególne części były sprawne, co umożliwi współgranie wszystkich podzespołów w rowerze. Ponadto tylko sprawne części rowerowe to synonim bezpiecznej i bezproblemowej jazdy.

Opony rowerowe



Nie można zbyt długo jeździć na tych samych oponach. Co prawda wiele zależy tutaj od sposobu eksploatacji roweru tj. ile dziennie jeździmy i w jak dalekie trasy. Niemniej jednak ważne jest, by opony do roweru nie były łyse. Zużyte opony to większe prawdopodobieństwo przebicia dętki, a tego chcemy uniknąć

Hamulce rowerowe



Hamulce zapewniają rowerzyście bezpieczeństwo, umożliwiając zatrzymanie roweru, kiedy tylko zajdzie taka potrzeba. Niezależnie od rodzaju hamulców w rowerze należy upewnić się, że są sprawne. Nie dotyczy to tylko klocków hamulcowych, ale także np. linki do hamulca.

Łańcuch rowerowy



Wielu specjalistów radzi, by łańcuch do roweru wymieniać raz w roku. Dlaczego? Z prostej przyczyny, jeżeli jeździmy długo, to łańcuch się rozciąga - zbyt duży luz nie dość, że będzie odbierać sporo z przyjemności podczas jazdy, to będzie miał także zły wpływ np. na ząbki na kasecie (wycierając je stopniowo).

Lampki rowerowe



Lampki to co prawda nie części do roweru, lecz akcesoria rowerowe, ale ich rola jest niekiedy nieoceniona. Po zmroku, dobre i sprawne oświetlenie to podstawa. Ponadto dobrym pomysłem jest, by zainwestować w odblaski do kół, co sprawi, że po zmroku będziemy jeszcze lepiej widoczni.

Na koniec uwaga. Rower składa się z wielu części - mniej i bardziej istotnych dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Najważniejsza jest odpowiednia profilaktyka i regularny serwis. Jeżeli zachodzi taka potrzeba, nie czekaj, tylko po prostu wymień zużyte lub uszkodzone części rowerowe na nowe i ciesz się z jazdy.


Komentarze (5):

Sortuj komentarze:

To,że używam dętek Conti, to czysty przypadek. Po prostu w sklepach rowerowych w moim mieście jest tego sporo. Nie czuję żadnego szczególnego sentymentu do tej marki. Niemniej jednak faktem jest,ze gumki rzadko mi strzelają. Ale może po prostu mam farta... Tego czy są oryginalne, czy chińskie, też nie sprawdzałam. I tak w końcu na większości komponentów rowerowych widnieje napis"Made in Taiwan".
A tezę,że jazda na rowerze staje się coraz droższa jak najbardziej potwierdzam.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Witamy miłośniczkę 2kółek na portalu dziennikarskim.
Była dawno, dawno temu polska firma, która nazywała się Stomil Piastów. Produkowała ona solidne,tanie dętki. Na rowerze przejechałem przez 40 lat miliony kilometrów i nigdy nie miałem problemów z dętkami Stomilu. Można było zapomnieć, że ma się dętki. Niestety na rynek weszły światowe giganty przemysłu gumowego z Dalekiego Wschodu i wykosiły konkurencje.

Gratuluje, że udało się Pani kupić dobrej jakości dętki Continentalu. Przestrzegał bym jednak do przywiązywania się do jednej marki i twierdzenia. że wyroby tej firmy są najlepsze.

Importer dętkę w chinach kupi za 0,2 $ . Wydrukowanie opakowania z logo Continental oraz zapakowanie wyniesie złotówkę. Dętkę sprzeda hurtownikom za 5 zł, Połowa zostaje w kieszeni. Przy dużych partiach towaru wartość dodana też jest duża.

Przytoczone przez Panią Justynę argumenty potwierdzają jedynie moją tezę ,że jazda rowerem staje się coraz droższa.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Co do jakości klocków hamulcowych - zależy jakiej klasy klocków używasz i w jakim terenie jeździsz i wreszcie - czy to hamulce tarczowe, czy klasyczne typu V-brake lub canti. Klocki tarczówek są z reguły bardziej trwałe na suchej nawierzchni, jednak podczas jazdy w deszczu i błocie po leśnych szlakach znacznie lepiej sprawują się V-brake. Niemniej jednak podczas zjazdu rowerem szosowym z solidnej góry przy nieumiejętnym hamowaniu można stracić całe klocki zanim dotrze się do końca zjazdu...
Co do dętek - używam dętek firmy Continental i nigdy nie miałam styczności z opisywanym przez Ciebie problemem.
Szybkość zużycia łańcucha jest zależna od przebiegu, ale także od odpowiedniej konserwacji napędu oraz od prawidłowego dobierania biegów podczas jazdy - unikania sytuacji "krzyżowania" łańcucha.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Robercie, mam zamiar niedługo napisać na takie tematy. Mało jest firm godnych polecenia, a produkty najtańsze, to tak jak mówisz - do wyrzucenia po zaledwie kilku godzinach jazdy.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Nieocenione rady rowerowe.

Czekam na śledztwo dziennikarskie w temacie wzdłużnych pęknięć dętek rowerowych, po najechaniu na krawężnik . I nie wina tu łysych opon.

Koleiny temat to jakość klocków hamulcowych . 2 godziny jazdy w deszczu i klocki nadają się do wyrzucenia.

Jeżeli ktoś robi w roku parę tysięcy kilometrów na rowerze to łańcuch ma prawo się zużyć. W innym przypadku to wyciąganie pieniędzy.

Ogólnie to jeżdżenie na rowerze staje się coraz droższe.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.