NASA chce znaleźć planety poza układem słonecznym

• Źródło: IAR
  • Data dodania: 2008-09-04 15:28

NASA chce poszerzyć program poszukiwania planet poza układem słonecznym. W tym celu chce ufundować specjalne stypendia dla najlepszych naukowców.

Badacze skupią się na małych planetach pozasłonecznych, a dokładnie na poszukiwaniu na nich śladów życia. Pierwsze takie planety odkrył prawie 20 lat temu polski astronom, profesor Aleksander Wolszczan. Dziś znanych jest ponad 300 takich obiektów; w większości są to gazowe olbrzymy podobne do Jowisza. Eksperci NASA mają jednak nadzieję, że w przyszłości będzie można odkrywać pozasłoneczne planety podobne do Ziemi, co zwiększa prawdopodobieństwo znalezienia na nich życia. Badania będzie wspomagać kosmiczne obserwatorium Kepler, które znajdzie się na orbicie w kwietniu przyszłego roku. Zdaniem naukowców NASA, ślady życia poza Ziemią być może uda się odkryć jeszcze w tym stuleciu.

ldsqbe