NASA: sonda Keplera odkryła dwie nowe planety

Jak informuje amerykańska agencja kosmiczna NASA, odkryto dwie planety podobne wielkością do Saturna. Ciała te krążą wokół gwiazdy do złudzenia podobnej do naszego Słońca.

nowe planety / Fot. NASATo już drugie wielkie odkrycie amerykańskiej sondy Keplera. Miesiąc temu zarejestrowała w naszej galaktyce około 140 nieznanych planet podobnych do Ziemi. Jej misją jest poszukiwanie nowych ciał niebieskich oraz życia we wszechświecie.

Nowe planety

Gwiazda, wokół której krążą planety, została oznaczona jako Kepler-9, a one same Kepler-9b i Kepler-9c. Odkrycie jest skutkiem siedmiomiesięcznych obserwacji ponad 156 tys. gwiazd w ramach trwającej misji poszukiwania planet wielkości Ziemi spoza Układu Słonecznego.

Obserwacje wskazują, że Kepler-9b jest planetą większą, obie mają podobne do siebie masy, niewiele mniejsze niż Saturn. Kepler-9b znajduje się najbliżej gwiazdy, jest w stanie pokonać orbitę w ciągu około 19 dni. Orbita Kepler-9c jest dłuższa, planeta potrzebuje na jej pokonanie około 38 dni.

Naukowcy przypuszczają, że może istnieć trzecia planeta w pobliżu Kepler-9. Jej promień może wynosić 1,5 promienia Ziemi, a czas potrzebny na pokonanie orbity miałby wynosić 1,6 dnia. Dodatkowe obserwacje potwierdzą, czy otrzymany sygnał rzeczywiście pochodzi od nowej planety, czy też jest to jedynie jakieś nieznane zjawisko astronomiczne.

Filak123
  • Filak123
  • 27.08.2010 15:41

również jestem strasznie zachwycony tą wiadomością, skoro nasa je odkryła to pewnie są jej własnością. Nic tylko czekać aż zaczną tam działki sprzedawać, chętnie postawił bym tam swoją letnią daczę, świetna lokalizacja żeby złapać trochę słońca, poza tym nie trzeba by było rozpalać ognicha żeby upiec kiełbaski:-/ Litości! zachwycającą informacją byłoby odkrycie na tych planetach (z uwagi bliskie położenie przy ich "słońcu") napalonych, opalonych i kosmicznie seksownych kosmitek lubiące gwiezdny pył, z którymi obcowanie dawałoby ultragalaktyczne doznania:-D

Paweł S.
  • Paweł S.
  • 27.08.2010 15:24

Mnie bardzo interesuja takie sprawy, więc od razu rzuciła mi sie w oczy ta wiadomość! Zarąbiście! ;P

Nieznana
  • Nieznana
  • 27.08.2010 15:10

Ale super. ^^

Marian Prostacki
  • Marian Prostacki
  • 27.08.2010 14:38

wow. Od razu gdy wchodziłem na Google to zauważyłem Nasa i dwie nowe planety to zrobiło się już ciekawe po przeczytaniu tego opisu postanowiłem ciągle buszować po różnych stronach www żeby znaleźć trochę więcej informacji na temat nowych planet. Myślę że może jeszcze trochę znajdę ... I żeby tak się stało '-'

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.