Nastolatek odkrył planetę pozasłoneczną. Znajduje się 1000 lat świetlnych od Ziemi

Nastolatek ze Staffordshire odkrył planetę pozasłoneczną odległą o 1000 lat świetlnych od Ziemi. Dopiero po 2 latach naukowcy potwierdzili, że obiekt znajdujący się konstelacji Hydra jest rzeczywiście egzoplanetą.

Zdjęcie ilustracyjne / Fot. By NASA/JPL-CaltechSnoopY at en.wikipedia [Public domain], from Wikimedia Commons2 lata temu 15-letni Tom Wagg brał udział w programie Wide Angle Search for Planets (WASP). W ramach projektu zbierano dane z różnych teleskopów i sprawdzano je. To wówczas nastolatek ze Staffordshire odkrył planetę pozasłoneczną w konstelacji Hydra - podaje Huffington Post. Odkrycie zostało potwierdzone dopiero po 2 latach.

WASP-142b - bo tak nazwano obiekt - znajduje się 1000 lat świetlnych od Ziemi i ma wielkość Jowisza. Planeta została sklasyfikowana jako tzw. gorący Jowisz. To obiekty, które krążą po krótkiej orbicie. Ich temperatura zawiera się w przedziale od tysiąca do kilku tysięcy Kelwinów.

Czytaj także: Włoska astronautka pobiła rekord przebywania na orbicie. Samantha Cristoforetti pracowała na ISS 199 dni (wideo)

Tom Wagg wierzy, że jest najmłodszym spośród odkrywców planet. Zdradził też dziennikarzom, że w przyszłości zamierza studiować fizykę.

Co to dla nas - ludzkości - tysiąc lat świetlnych! Podziwiam i gratuluję wspaniałemu odkrywcy!