Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

70326 miejsce

Nasze miasto jest the best!

Ruszyła promocyjna ofensywa większych polskich miast. W Warszawie zawisły poznańskie billboardy, Wrocław reklamuje się w Szczecinie. Wiadomości24.pl postanowiły przyjrzeć się akcjom promocyjnym polskich miast.

Billboard Poznania. / Fot. Kampania promocyjna PoznaniaPoznań

Poznań promuje się w głównych metropoliach i miastach sąsiedzkich mottem: "Poznań, tu warto żyć". Na tle innych, poznański billboard prezentuje się mało okazale - oprócz powyższego, powtórzonego wielokrotnie hasła widoczny jest jedynie herb miasta - z dużej odległości nieczytelny.

– Obecnie pracujemy nad nową strategią promocyjną miasta (w poniedziałek powinien rozstrzygnąć się przetarg na realizację, są dwie oferty – przyp. aut.). Akcję promocyjną miasta rozpoczęliśmy jesienią ubiegłego roku - w jej trakcie powstało między innymi cieszące się dużą popularnością hasło "Poznań - miasto warte poznania" – powiedział Wiadomościom24.pl pełnomocnik prezydenta ds. promocji miasta Marek Kłos. – Ale nasze działania mają dużo szerszy kontekst. Organizujemy akcje, których zadaniem jest walka ze stereotypami na temat mieszkańców stolicy Wielkopolski, a także prezentacja atutów miasta. Wśród naszych projektów można wymienić: konkurs na najlepszy dowcip o poznaniakach, koncert megagwiazdy światowej muzyki Nelly Furtado, z biletami po bardzo przystępnych cenach, czy też odbywający się u nas konkurs lotów Red Bull.

Czy hasło promujące zamieszkanie w Poznaniu trafi do mieszkańców największych polskich miast np. Warszawy?

- Rzeczywiście, hasło nie jest do końca odpowiednie. Być może szczęśliwszym rozwiązaniem byłoby użycie stwierdzenia "tu warto być", które zachęciłoby do odwiedzenia Poznania - odpowiada Kłos.

Billboard Wrocław. / Fot. Kampania Promocyjna WrocławWrocław

Inną taktykę przyjęło główne miasto Dolnego Śląska. Tu hasłem kampanii jest " Wrocław - Twoje klimaty". Jak dowiedzieliśmy się w Biurze Promocji Miasta grupą docelową, tzw. targetem kampanii, byli maturzyści i licealiści z 14 miast nieposiadających bogatej bazy uczelni wyższych. Oprócz akcji billboardowej Wrocław organizuje projekty skierowane do wszystkich takie, jak: Dzień Życzliwości 21 listopada, który w tym roku odbędzie się już po raz trzeci.

Lublin

Billboard Lublin. / Fot. Kampania Promocyjna LublinNieszablonowy projekt billboardu zaprezentował Lublin. Jego formę dobrze opisuje hasło "Nieziemski klimat". Bez wątpienia poprzez taką formę promocji miasto chce stać się alternatywą dla zatłoczonego obcokrajowcami Krakowa. Tym bardziej, że akcja została skierowana tylko do mieszkańców aglomeracji warszawskiej.

– Naszym celem jest tworzenie zgodnego z przyjętą strategią wizerunku miasta inspirującego – komentuje lubelską kampanię Zastępca dyr. Kancelarii Prezydenta ds. Marketingu Miasta Michał Krawczyk. – Chcemy wyeksponować nasze Stare Miasto, panującą w nim atmosferę a także bogate i liczne wydarzenia kulturalne.
Drugorzędnym celem jest zaproponowanie Lublina jako interesującego i dającego wiele możliwości miejsca zamieszkania.

Opinia eksperta

Zapytaliśmy Annę Pszonowską-Salę, dyrektora Public Affairs Ströer Polska, o opinię na temat akcji promocyjnych polskich miast.

W ostatnich dwóch latach znacznie zwiększyła się aktywność polskich miast w dziedzinie promocji i budowania wizerunku - poprzez targi, wydawnictwa i kampanie outdoor'owe. Niestety, w parze z zaangażowaniem nie idzie efektywność. Do elity należą miasta korzystające, przy budowaniu strategii promocyjnej, z usług profesjonalnych konsultantów, którzy na chłodno mogą ocenić rzeczywiste zalety danego miasta. Wśród nich należy wymienić Kraków, Szczecin i Gdańsk a także Toruń i Bydgoszcz. Pozostałe miasta nie korzystają niestety z twardej analizy: jaką markę budować? w jaki sposób? jakie narzędzia stosować?

Zbyt często osoby odpowiedzialne za budowanie wizerunku skupiają się na jednorazowych kampaniach, nie przykładając uwagi do długofalowych działań. Przykład stanowi kampania Lublina. Miasto aspiruje do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury, a obecna akcja promocyjna nie jest z tymi dążeniami widocznie powiązana. Podobnie Wrocław - prezentuje się jako miasto przyjazne studentom, nie wskazując na pożądany profil, choć wiadomo, że władze chcą przekształcić Wrocław w miasto nowych technologii.

Prawidłowo do budowania marki podszedł Szczecin. W ubiegłym roku oparł swoją kampanię o paradę żaglowców podczas Tall Ship Racing - spektakularne wydarzenie połączono z udaną akcją promocyjną. Dzięki sporemu zainteresowaniu miasto zaistniało w mediach.

Władze polskich miast poświęcają zbyt mało uwagi internetowi. Podobnie niewykorzystani pozostają lokalni celebryci - nie gwiazdy muzyki pop, a osoby naprawdę ważne dla regionu. Zbyt dużo środków pochłaniają wydawnictwa i przewodniki, mało popularne lecz kosztowne.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (11):

Sortuj komentarze:

Bardzo sie ciesze, ze taki pomysl, jak promocja miasl, pojawil sie.
Mysle, ze bedzie mial on pozytywny efekt. Ja juz po zobaczeniu samego plakatu chetnie obejrzalaby Lublin.
Mam nadzieje, ze promocja polskich miast wyjdzie rowniez poza granice Polski, chociazby do naszych najblizszch sasiadow (ktorych mamy az 7), ale i do dalszych rowniez.

Tak trzymac! Gratuluje pomyslu dla dzialow promocji miast!!!

+ (plus)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Ciekawy temat i opinia eksperta

Komentarz został ukrytyrozwiń

Poznań powinien trochę pomyśleć nad strategią promowania miasta - przede wszystkim dlatego, że "Poznań - tu warto żyć" już się znudził. Chociaż to fajne hasło, ale ile razy można? Plakat Lublina jest ładny, ale jakoś nie przemawia do mnie...
Ech, ale nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło - Polacy dopiero od niedawna się uczą pewnych ciekawych rzeczy, w tym promocji miast. Poczekamy, zobaczymy i ocenimy lepiej po jakimś czasie.
+za ciekawy temat i opinię eksperta.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Tomasz ciekawy materiał

Komentarz został ukrytyrozwiń

Znalazłem, znalazłem, dziękuję :)
Jako, że to mój pierwszy komentarz tutaj i pierwszy plus zarazem, zdziwiło mnie, że nie można ocenić materiału "ot tak" bez pisania opinii, czy też nawet po jej dodaniu już.
Ale widać "tak musi być". :)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Tymoteusz - u góry obok artykułu są dwie dłonie - jedna "do góry" - to plus...druga "na dół" - to minus...wystarczy "kliknąć"...wpisać komentarz i gotowe:)

Komentarz został ukrytyrozwiń

PS + za całość
(czemu nie można go dodać po dodaniu własnego komentarza? ;) )

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jako mieszkaniec Wrocławia ciesze się, że miasto się promuje. Chociaż samo wykonanie pozostawia bardzo wiele do życzenia... Nie rozumiem dla czego zrezygnowano ze sztandarowego hasła "Wrocław - miejsce spotkań".
Nie podoba mi się (i tu nie gra roli odwieczna niechęć Wrocław - Poznań ;) ) główne hasło Poznania, które jest na każdej ich reklamie od jakiegoś czasu. W Poznaniu warto żyć, ale już odwiedzić, pozwiedzać itp nie? Jesteśmy otwarci dla mieszkańców ale turystą już nie mamy co zaoferować?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Niestety, ale w większości polskich miast "dział promocji" w magistratach nie funkcjonuje najlepiej. Może takie akcje to jest pomysł...kto wie??...

(+) za materiał.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Swego czasu w Łodzi Poznań promował się fajnym hasłem "Poznańmy się";) Do mnie to trafiło na tyle, że postanowiłam zapoznać się z tym miastem. I teraz szukam wolnych stron w kalendarzu, co by móc pozwolić sobie na wyjazd. Cudne miasto;))

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.