Przedmioty ścisłe ułatwiają poruszanie się w świecie technologii. Dzięki nim możemy zrozumieć procesy zachodzące w przyrodzie i nauczyć się twórczo myśleć. Ostatnio także nauki ścisłe zaczęły być postrzegane jako dobrze płatne zajęcie. Powyższe argumenty miały zachęcić młodzież ponadgimnazjalną do podjęcia studiów w obszarze nauk przyrodniczych, ścisłych i biologicznych.
Kierunki ścisłe i przyrodnicze - nie tylko możliwość, ale coraz częściej konieczność
Istnieje ogromna dysproporcja na rynku pracy między humanistami, a osobami o umysłach ścisłych. Co więcej, jeśli szybko nie zmienimy tego stanu rzeczy, to Polsce w przeciągu najbliższych 15 lat grozi niedobór dobrze wykształconych specjalistów - szczególnie zaś inżynierów czy informatyków, a także specjalistów od nowych technologii. To zaś spowoduje nie tylko zapaść gospodarczą ale i cywilizacyjną Polski.
Przekonywanie, przekonywanie... i przekonywanie
Młodzi ludzie byli zachęcani do podejmowania studiów ścisłych. Dlaczego warto? Bo dają one pieniądze. I to spore. Poza aspektem finansowym (dobry specjalista w swojej wąskiej dziedzinie może zarabiać od kilku do kilkunastu tysięcy złotych), wielkie znaczenie ma fakt, że przedmioty ścisłe i przyrodnicze wytwarzają w człowieku wielki szacunek do faktów i liczb, uczą logicznego i samodzielnego myślenia. Rozwijają także inne umiejętności - analityczne myślenie, kreatywność, komunikatywność, czy umiejętności pracy w grupie. Zmuszają człowieka do rozwiązywania problemów w sposób niekonwencjonalny. Wymuszają konieczność bycia elastycznym poprzez częste zmiany metod i narzędzi pracy.
Maturzyści usłyszeli od Tomasza Michniewicza (przedstawiciel Polsko-Japońsko Wyższej Szkoły Technik Komputerowych), że informatyk może nie tylko pracować jako programista. Po studiach informatycznych można podjąć pracę na wielu innych płaszczyznach, m.in. jako inżynier oprogramowania, tester, analityk biznesowy. Ponadto opowiedział on młodym ludziom o niezbędnych cechach informatyka. Są to: dyscyplina, kreatywność (problem można rozwiązać na wiele sposobów), umiejętność logicznego myślenia, nieustanne samokształcenie, praca zespołowa, a także umiejętność myślenia zarówno analitycznego jak i syntetycznego.
Od reprezentanta Wyższej Szkoły Ekologii i Zarządzania, Sławomira Paczulisa przyszli studenci usłyszeli o perspektywie pracy w branży budowlanej, a także architekturze i urbanistyce.
Podczas spotkania tegoroczni maturzyści mogli wysłuchać wykładu na temat Czerwonej Planety. Ponadto mogli dowiedzieć się jak działają wirówki, poznać budowę ludzkiego oka, a także przejrzeć ofertę edukacyjną uczestniczących w spotkaniu uczelni.
Przedsięwzięcie zostało zorganizowane przez UKSW wraz z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego i dwoma uczelniami niepublicznymi o profilu technicznym - Wyższą Szkołą Ekologii i Zarządzania oraz Polsko-Japońską Wyższą Szkołą Technik Komputerowych.
Strefa Biznesu: Najatrakcyjniejsze miejsca do pracy zdaniem Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?