Naukowcy odkryli kolejną planetę podobną do Ziemi

Astronomowie z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Santa Cruz odkryli kolejną, najlepszą ich zdaniem kandydatkę na drugą Ziemię. I to w odległości zaledwie 22 lat świetlnych. Naukowcy ochrzcili ją "Super-Ziemią". Według amerykańskich badaczy może ona oferować warunki sprzyjające rozwojowi życia.

Ilustracja- tak może wyglądać "Super-Ziemia" / Fot. materiały prasowe University of California Santa CruzPlaneta GJ 667 Cc znajduje się w systemie potrójnego układu gwiazd, które zawierają bardzo mało ciężkich pierwiastków, są za to bogate w żelazo i węgiel. Centralną gwiazdą układu jest czerwony karzeł klasy M, pozostałe dwie gwiazdy to pomarańczowe karły klasy K.

"Super-Ziemię", bo tak nazwano już nowoodkrytą planetę, znaleźli Steven Vogt i Eugenio Rivera z University of California Santa Cruz prowadzonych przez Guillema Anglada-Escude i Paula Butlera z Carnegie Institution for Science. Planetę odkryto analizując zaburzenia ruchu gwiazdy na skutek wzajemnego oddziaływaniem grawitacyjnego obu obiektów. Dane analizowano następnie w European Southern Observatory, Keck Observatory i przy pomocy teleskopu Magellan II, informuje rmf24.pl.

Astronomowie nie kryli zaskoczenia swoim odkryciem, gdyż nie spodziewali się znaleźć planety tak podobnej do Ziemi, w warunkach naszej galaktyki i tak blisko. Według nich odkrycie to oznacza, że takich planet mogą być jeszcze miliony.
Planeta GJ 667 Cc jest 4,5 raza większa od Ziemi i obiega swoją gwiazdę w ciągu 28 dni. Otrzymuje dawkę promieniowania odpowiadającą 90 proc. energii docierającej na Ziemię ze Słońca. Ma więc potencjalnie bardzo dobre warunki do istnienia wody w stanie ciekłym. A co ważne jest blisko, tylko 22 lata świetlne od Ziemi. Serwis interia.pldonosi, że zdaniem odkrywców jest to najlepsza kandydatka do miana drugiej Ziemi oraz planeta, na której mogłoby rozwinąć się życie.

Wanda Panda
  • Wanda Panda
  • 12.03.2012 14:52

Wpisuję się pierwsza na listę, lot na planetę "Super-Ziemia", bardzo się cieszę, że jest ona blisko, tylko 22 lata świetlne od Ziemi, męczą mnie długie podróże.

marekfruzinski@gmail.com
  • marekfruzinski@gmail.com
  • 08.02.2012 19:40

Wrazie wolnych miejsc ,Wyslemy to cale towarzystwo tuskowe i niech tam pracuja do smierci (68)lat

DDD
  • DDD
  • 06.02.2012 11:33

Mi wychodzi, że prędkość światła to nie jest 83.276 km/h tylko 1 080 000 000 km/h ... (300 000 km/s x 60 s/min x 60 min/h)

Andrzej
  • Andrzej
  • 05.02.2012 23:16

powaga ! za daleko odpuściłem sobie wyjazd !!! a co tutaj mam kompa przynajmniej ! a może faktycznie są tam fajne laseczki !!! dobra jutro się pakuję i jadę !!! czy ktoś wie jaki obrać azymut ? na tą planetę , gwiazdę a może rozgwiazdę ! o kurcze coś jest źle nie tak !!! a może za dużo piję ? i to są moje omamy że dam radę że dojadę na tą nową ziemię ! a niech to ! a jutro do roboty trza iść i co powiem że na L4 lecę na inną ziemię ! od razu wyślą mnie do czubków ! nie ! o nie nie lecę !!! i nikomu nie powiem że właśnie powróciłem z wakacji na nowej ziemi !
niech lecą inni , młodsi !!!
pozdrawiam Andrzej

Andrzej
  • Andrzej
  • 05.02.2012 23:08

Do rr44 jasne że nie dolecimy pędząc 40 km/h czyli mówiąc obrazowo jadąc lub lepiej mówiąc lecąc kaszlaczkiem jaka jest szybkość światła ? czyli biorąc pod uwagę fakt odległości 22 lat świetlnych to ma się to następująco : prędkość światła w próżni to 83.276 km/h !!! 22 lata = 192.720 godzin CZYLI 192.720 x 83.276 = to wypada jakieś 16,048,950,720 : 40 km/h = 401.223,768 a może coś mi się popieprzyło !!! za daleko

• 05.02.2012 13:43

To, ze ta planeta jest w systemie potrojnym niczego nie wnosi planeta nadal jest satelita tylko jednej czerwonego karla pozostale gwiazdy sa zadaleko (powiedzmy sobie szczerze maja mniejwiecej taki wplyw jak alfa centauri na jowisza widacje ale swiatla daja mniejwiecej tyle samo) natomiast to czy predkosc obrotu planety do obiegu wokol gwiazdy ma wspolczynnik 1:1 ma zasadniczy (1:1 to wspolczynnik ksiezyca dlatego widzimy jego tylko jedna strone) wole nie myslec jak wygladalo by zycie na planecie z wiecznym dniem po 1 stronie i wieczna noca po drugiej. Tu upaly zedu 60-70 st C a tu chlody zedu -60 . Oczywiscie na granicy dnio-nocy temperatura byla by znosna, i raczej wmiare stala, byc moze wlasnie takie warunki sa doskonale do rozwoju zycia a byc moze nie. Nie dowiemy sie tego raczej szybko.

jan z wielkopolski
  • jan z wielkopolski
  • 04.02.2012 20:19

szymon s Dzisiaj 18:10

szymonie s, nie doczytałeś artykułu. ta planeta jest w systemie potrójnym gwiazd. zatem nie ma takiej możliwości o której piszesz

• 04.02.2012 18:10

Pomijam juz rowniez fakt, ze nie wiemy czy ta planeta wogole sie kreci. Byc moze jest ona zwrocona tylko jedna strona do gwiazdy tak jak nasz ksiezyc do ziemi, w tedy raczej nie mamy co licvzyc na zycie.

• 04.02.2012 17:56

Ziemia obiega slonce w przyblizeniu w 365 dni czyli rok ta planeta obiega swoja gwiazde w 28 podejzewam w28 naszych dob a to oznacza, ze rok planetarny na tamtej planecie trwa 28naszych dni ile dni planetarnych tego podejzewam sie niepredko dowiemy bez kontaktu wzrokowego. Byc moze ten rok trwa rowniez 365 dni planetarnych tenj planety.

Jerzy Rej
  • Jerzy Rej
  • 04.02.2012 12:06

Do Fatona d.s.f.Czytaj teksty ze zrozumieniem.Obieg orbitalny inaczej dookoła słońca to jest ROK.

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.