Naukowcy odkryli ślady morderstwa sprzed prawie pół miliona lat

Naukowcy odkryli najstarsze ślady morderstwa. Na ludzkiej czaszce sprzed 430 tys. lat, znalezionej w jaskini Sima de los Huesos w Hiszpanii, zidentyfikowali uszkodzenia, które były efektem zabójstwa.

/ Fot. Javier Trueba/Madrid Scientific FilmsNa stanowisku archeologicznym Sima de los Huesos w Hiszpanii dokonano ciekawego odkrycia. Wśród szczątków 28 osób datowanych na 430 tys. lat znajdowała się czaszka. Składała się ona z 52 fragmentów, które kompletowano i składano przez 20 lat - podaje NewScientist.

Po złożeniu okazało się, że na czaszce znajdują się ślady uderzenia narzędziem. Zabójca zadał ofierze dwie rany. Naukowcy skorzystali z technik kryminalistycznych i dowiedli, że obie rany powstały od ciosu tym samym przedmiotem. Prawdopodobieństwo, że do urazu doszło w wyniku upadku jest znikome - uważają badacze z Centro Mixto UCM-ISCIII de Evolución y Comportamiento Humanos w Madrycie.

Napastnik był najprawdopodobniej praworęczny. Narzędziem zbrodni mogła być drewniana kusza, włócznia lub kamień. Zwłoki znajdowały się przy 13-metrowym szybie. Niewykluczone, że zostały wrzucone do jaskini.

Czytaj także: Sonda New Horizons przesyła coraz lepsze zdjęcia Plutona. 14 lipca przeleci nad planetą karłowatą

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.