Naukowcy szukają planet podobnych do Ziemi. Umożliwiają to odkrycia teleskopu Keplera

Naukowcy z NASA odkryli dzięki teleskopowi Keplera dwie planety orbitujące wokół gwiazd podobnych do Słońca. Planety Kepler-438b i Kepler-442b znajdują się odpowiednio o 475 i 1100 lat świetlnych od Ziemi.

/ Fot. By Painting by Jon Lomberg, Kepler mission diagram added by NASA. [Public domain], via Wikimedia CommonsDwie nowo odkryte planety Kepler-438b i Kepler-442b są około 1,5 razy większe od średnicy Ziemi. Pierwsza z planet okrąża swoją gwiazdę przez 35,2 dnia. Drugiej zajmuje to 112 dni - podaje NASA. Obie gwiazdy wokół których orbitują planety są mniejsze i chłodniejsze od Słońca.

"Z każdym nowym odkryciem tych małych, często kamienistych światów, umacnia się nasza determinacja, by określić częstotliwość występowania planet podobnych do Ziemi" - powiedział Doug Caldwell, naukowiec z Ames Research Center w Moffett Field w Kalifornii.

Czytaj także: Kosmiczny Teleskop Hubble'a: "Filary stworzenia" jeszcze raz

Teleskop Kepler zbierał dane przez 4 lata. Zdaniem naukowców to wystarczająco długo, by znaleźć planety wielkości Ziemi i orbitujących w podobnym czasie jak ona.

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.