Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

5223 miejsce

"Nerw" od Requiem Records w warszawskim CSW

11 maja w sali Laboratorium warszawskiego Centrum Sztuki Współczesnej odbędzie się koncert "Nerw" podczas którego zaprezentuje się trzech wykonawców z katalogu wytwórni Requiem Records.

 / Fot. materiały prasowe Requiem RecordsNERW vol.1
A.N.R.S. | Sowy Polski | Throbbing Wafle


11 maja / środa / 19.00
budynek Laboratorium
Bilety: 15 PLN dostępne w dniu koncertu

NERW – prezentacja Artystów orbitujących wokół głównego nurtu wydawnictwa Requiem Records jakim jest RDZEŃ.

→ 19.00 A.N.R.S.
Zrekonstruowane nagrania pochodzące z taśm szpulowych odnalezionych na dnie Bałtyku.

Ich muzyka to zaczynająca się bez żadnej zapowiedzi i równie nagle urywające się kompozycja. Analogowa, hipnotyczna elektronika utrzymana w nastroju melancholijnego cut-up lo-fi oraz wokal oscylujący wokół muzyki dawnej, pieśni religijnych, antycznych oraz opery to trzy składowe tego niecodziennego słuchowiska. To płyta-rekonstrukcja, dźwiękowy pamiętnik syreny pracującej przy post-industrialnej rafie koralowej, psychodeliczny zapis składający się ze skrawków nagrań odnalezionych na taśmach magnetycznych spoczywających na dnie Głębiny Landsort. Pozycja obowiązkowa dla fanów Meredith Monk, Diamanda Galás, Kara-Lis Coverdale czy Motion Sickness of Time Travel.

Antonina Nowacka – Wokalistka, artystka wizualna, zainteresowana wykorzystaniem głosu jako instrumentu oraz jego korelacją ze stanami umysłowymi, zjawiskami wewnętrznymi i zewnętrznymi, co łączy w swych poszukiwaniach dźwiękowych. Oscylują one wokół muzyki dawnej - pieśni religijnych, antycznych oraz opery. Eksperymentuje z elektroniką, dźwiękami aparatu mowy, mową bez słowa, nastrojami. Od 5 lat wraz z Bogumiłą Piotrowską współtworzy zaspół audiowizualny WIDT - improwizacje na głos, elektronikę i analogowe wizualizacje. Współgra z Warsaw Improvisers Orchestra oraz w pomniejszych składach z poszczególnymi jej członkami, stale z Olgierdem Dokalskim (Potala), Natanem Kryszkiem, Piotrem Dąbrowskim. Współpracuje z zespołem kIRk (Olgierd Dokalski / Paweł Bartnik / Filip Kalinowski).

Robert Skrzyński – Autor licznych albumów wydanych w labelach na całym świecie. Wyspecjalizował się w tworzeniu preparów łączących dźwięki mechaniczne z organicznymi i akustycznymi. Działając od lat w globalnym undergroundzie, wypracował indywidualny styl, wychodzący od post-industrialnej wrażliwości ku horyzontowi szeroko pojmowanej muzyki eksperymentalnej. Na dyskografię składają się kasety wydane m.in. w Requiem Records, SicSic, Wounded Knife, Quasi Pop, Sangoplasmo, MonotypeRec oraz płyty nagrane dla Aurora Borealis, BDTA czy Zoharum. Micromelancolié to projekt, w którym od 2002 roku realizuje swoje wizje artystyczne. To zapętlone struktury mieszczące się w ramach estetyki usterki, uzyskane z pomocą mikrosampli, dźwięków znalezionych, nagrań terenowych oraz sprzężeń zwrotnych. Projekt był prezentowany m.in na festiwalach CoCArt, Wrocław Industrial Festival, Canti Illuminati, Tauron Nowa Muzyka oraz Restytucje.

→ 20.00 Sowy Polski

Psychodeliczne słuchowisko muzyczne o charakterze popularnonaukowym. Nocna podróż w fascynujący świat sów zamieszkujących nasz kraj.

Projekt interdyscyplinarny, którego myślą przewodnią jest zaprezentowanie w nietypowy sposób wszystkich gatunków sów żyjących na terenie Polski. Każdy utwór muzyczny, w tym wyjątkowym słuchowisku, prezentuje inny gatunek sowy. Głos lektora, malujący tajemniczy świat sów, przeplata się z autorską muzyką Michała Szturomskiego. Tekst słuchowiska, współgrający z muzyką i grafiką, czyli podział gatunkowy sów w Polsce opracowali naukowcy, cenieni ornitolodzy ze Stowarzyszenia Ochrony Sów - Sławomir Niedźwiecki i Sławomir Rubacha.

Michał Szturomski – Muzykolog, konsultant muzyczny i aktywny muzyk - udziela się w kilku warszawskich składach grających tzw. muzykę alternatywną. Od kilku lat współprowadzi label Wytwórnia Krajowa. Jest wielbicielem muzyki komputerowej i syntezatorów analogowych. Prywatnie lubi grać na playstation 4 i oglądać seriale.

→ 21.00 Throbbing Wafle
Prawdopodobnie pierwszy w historii "tribute band" (czy też "cover band") grupy industrialnej.

Konceptualny projekt (powstały w 2009 r), członków nieistniejącej już grupy MIKROWAFLE. W założeniu, podobnie, jak ma to miejsce w przypadku grup naśladujących np. THE BEATLES - artyści wcielają się w oryginalne postacie i odtwarzają w większości oryginalne kawałki grupy THROBBING GRISTLE. Jednak zjawisko jest bezprecedensowe, gdyż obiekt wcielenia jest nietypowy: ta sztuka nie jest "ładna" ani "grzeczna", w potocznym ujęciu. Możemy to nazwać "sztuką mistyfikacji", czy też "szktuką kamuflażu".

Pojawienie się THROBBING GRISTLE na początku lat ’70 ubiegłego wieku, miało dość fundamentalne znaczenie dla rozwoju współczesnej awangardy muzycznej, zwłaszcza jej odłamu pod szeroko pojętym określeniem "industrial music", czy "noise-music", ale także dla ekstremalnego (eksterminacyjnego) performance-art, następstwa epoki KAMP i akcjonistów wiedeńckich. T.G. wywarło piętno w życiorysie niejednej osoby, podobnie, jak na nas w naszej młodości. Realizacja projektu stała się więc obowiązkową konsekwencją naszych zainteresowań i penetracji. Można stwierdzić, że projekt jest czytelny i zrozumiały raczej dla tej wąskiej grupy odbiorców, którzy kojarzą THROBBING GRISTLE przynajmniej z nazwy, ale jednocześnie zwraca uwagę zainteresowanych na znaczenie tych znanych prekursorów i zjawisk.

Projekt THROBBING WAFLE nie ma być jednak wiernym naśladowcą (odtwórcą) T.G. (jak to jest w przypadku grup naśladujących THE BEATLES). THROBBING WAFLE skupiają się na wczesnych dokonaniach starego T.G. (z okresu lat 70.-80.) - bo im się on najbardziej podoba... Posługują się jednak nowoczesnym sprzętem (o jakim w latach 70. można było tylko pomarzyć) i technologią HD video. Są też własne wtrącenia, rodem z MIKROWAFLI. Jest to rodzaj kolejnej prowokacji, bowiem THROBBING WAFLE to jednocześnie lekka ironia i sarkazm na temat wspóczesnej, bardzo serio pojmowanej "sceny industrialnej" (czemu nawet sprzeciwiali się jej twórcy).

~~~
Koncert w ramach cyklu POST EVERYTHING MUSIC realizowanego przez Program Strefa | CSW Zamek Ujazdowski

Poszerzanie pola muzyki. Dźwięki, obrazy, performance, słowa i manifesty w muzyce. Przekraczanie i łączenie gatunków: impro, blues, rock, noise, jazz, electro-acoustic, field recording. Program Strefa w 2016 roku rozpoczął też prezentacje polskich, niezależnych wydawnictw muzycznych, która będzie kontynuowana w 2017 r.



Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.