Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

179 miejsce

Newagu Setny IMPULS

Piątek 24 lutego na dworzec PKP Kraków – Główny wjechał ostatni z 13 pociągów zamówionych przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego. Ten skład to 100 tego typu produkt wykonany przez NOWAG z Nowego Sącza.

Wjazd na dworzec w Krakowie 100 IMPULSA. / Fot. Fot. Henryk Czechowski BINFO Kraków Dla Krakowa i Małopolski to To ja 100 Impuls z Nowego Sącza. / Fot. Fot. Henryk Czechowski BINFO Kraków była ważna chwila – o godzinie 11.08 nowy – nowoczesny setny skład wyprodukowany przez Polska Firmę NOWAG z Nowego Sącza został powitany na peronie pierwszym dworca PKP Kraków – Główny – Osobowy.

Wjazd tego składu w symboliczny sposób został ukończony unijny projekt, w ramach którego województwo Małopolski kupiłoPojazd od wewnątrz. / Fot. Fot. Henryk Czechowski BINFO Kraków 13 pojemnych i nowoczesnych tych pojazdów Klucze do składu wręczone. / Fot. Fot. Henryk Czechowski BINFO Krakówo standardach technicznych obowiązujących w UE.

Parametry technicznego tego pojazdu: cichy i komfortowy pociąg, wyposażone m.in. w bezprzewodowy internet, gniazdka elektryczne, stojaki na rowery, szerokie udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Posiada nowoczesny system wizualnej i dźwiękowej informacji pasażerskiej, monitoring oraz system zliczania pasażerów.

Na uwagę zasługuje, ze był to ostatni przekazywany Impuls i w dodatku setny elektryczny zespół trakcyjny wyprodukowany przez Newag z Nowego Sącza.

Okolicznościowy tort. / Fot. Fot. Henryk Czechowski BINFO Kraków Impulsy dla Małopolskiego Województwa Chwila odpoczynku. / Fot. Fot. Henryk Czechowski BINFO Kraków tj. dla przewoźnika Koleje Małopolskie zostały wyprodukowane w niespełna rok i ich koszt wynosi ponad 300 mln zł. Województwo zakupiło 5 pociągów pięcioczłonowych oraz 8 czteroczłonowych.

Nowosądecki Impuls czteroczłonowy pomieści 200 pasażerów na miejscach siedzących (w tym 16 uchylnych), natomiast pięcioczłonowy - 250 pasażerów na miejscach siedzących (w tym 20 uchylnych).

Ważne na jakich liniach te piękne owoczesne pojazdy już kursują. Priorytetowo na trasie Wieliczka Kopalnia – Kraków – Główny – Osobowy – Lotnisko Balice.

Po zakończeniu w tym roku łącznicy kolejowej Kraków – Zabłocie – Kraków – Krzemionki też tam zobaczymy te nowoczesne pojazdy szynowe. Według planów wymieniona łącznica kolejowa ma być oddana pod koniec tego roku wraz z oboma stacjami pasażerskimi.

Małopolski Urząd Marszałkowski planuje w tym roku rozpisać przetarg na kolejne nowoczesne pasażerskie składy kolejowe dla potrzeb Samorządowych Kolei Małopolskich. Szansa na skrócenie dojazdów do Zakopanego i w dodatku nowoczesnym estetycznym składami polskiej produkcji.

(zdjęcia chroni prawo autorskie)

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (7):

Sortuj komentarze:

Konkurencja zawsze jest zdrowa, ale aby sprostać na rynku międzynarodowym potrzebne jest połączenie Pesa ,Newag może i inne zakłady naprawy taboru.
Szybka i tania (poprzez cięcie kosztów) produkcja nigdy nie daje oczekiwanej , wysokiej jakość produktu.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Chwała polskim firmą , które jeszcze kilka laty temu były postawione w stan upadłości ( groziła ich likwidacja) a dziś odnoszą sukces na rynkach międzynarodowych.sprawę, że Współczesne składy są urządzeniami bardzo skomplikowanymi . Producent musi konkurować cenowo oraz produkować aby sprostać bardzo dużym zamówieniom. Wszelkie niedociągnięcia, które powstały w fazie projektowania ponosi pasażer. Mam nadzieje, że przyczyny awarii, której byłem świadkiem zostały usunięte w kolejnych wyprodukowanych składach . Jeszcze raz podkreślę, że są do urządzenia bardzo skomplikowane poprzez swoje nasycenie mikroprocesorami , które są mało podatne na błędy. Awaria malutkiego czujnika spowoduje awarię całego zespołu urządzeń. W starych składach, gdzie wszystko było bardzo proste takie sytuacje nie zachodziły a większość drobnych awarii była w stanie naprawić obsługa jednostki .

Komentarz został ukrytyrozwiń

Opowiadam Panu R. Kamińskiemu. Pan mieszka w Warszawie i mnie nie dziwi, że mogą być tam takie przypadki na torach. Ale nie można dawać opinii o wszystkich składach wyprodukowanych przez NEWAG dla Małopolskich Kolei.
Za stan techniczny pojazdu odpowiada użytkownik tj. jego konserwacje. A tym samym reklamacje powinien pan zgłosić do użytkownika na terenie Warszawy, a nie bić piane.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Obsługa nie potrafiła go naprawić, serwis newagu ,który przyjechał po 2 godzinach także. Dopiero wysłany drugi newag zholował uszkodzony skład do stacji, na tak zwanego "trupa".
Na pocieszenie miła a zarazem młoda kierownik pociągu z którą miałem okazję spędzić 3 godziny, opowiedziała podobną historie z pendolino.
Jak to można się dużo dowiedzieć podróżując.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Niestety Newagi są trochę niedopracowane. Ostatnio 3 godziny przesiedziałam w nowiutkim składzie, który stracił sterowanie zasilaniem . Był to ostatni pociąg po 23 ,który ugrzęzł w szczerym polu . temperatura na zewnątrz poniżej -10 a środku brak ogrzewania. Takie sytuacje nie zdarzały się w starych jednostkach, przed 40 lat.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Wieśku życzę Ci takim pojazdem jazdy do Krakowa. Ale jest obawa, że specjaliści tzw. menele mogą załatwić tak piękne pojazdy. To jest cudo, dzieło Polskiego - Małopolskiego robotnika, inżyniera.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Bardzo mnie zaciekawil reportaz z pociagami bo moze sam bede z nich niebawem korzystac

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.