Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Newagu Setny IMPULS

HENRYK CZECHOWSKI
HENRYK CZECHOWSKI
Wjazd na dworzec w Krakowie 100 IMPULSA.
Wjazd na dworzec w Krakowie 100 IMPULSA.
Piątek 24 lutego na dworzec PKP Kraków – Główny wjechał ostatni z 13 pociągów zamówionych przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego. Ten skład to 100 tego typu produkt wykonany przez NOWAG z Nowego Sącza.

Dla Krakowa i Małopolski to była ważna chwila – o godzinie 11.08 nowy – nowoczesny setny skład wyprodukowany przez Polska Firmę NOWAG z Nowego Sącza został powitany na peronie pierwszym dworca PKP Kraków – Główny – Osobowy.

Wjazd tego składu w symboliczny sposób został ukończony unijny projekt, w ramach którego województwo Małopolski kupiło 13 pojemnych i nowoczesnych tych pojazdów o standardach technicznych obowiązujących w UE.

Parametry technicznego tego pojazdu: cichy i komfortowy pociąg, wyposażone m.in. w bezprzewodowy internet, gniazdka elektryczne, stojaki na rowery, szerokie udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Posiada nowoczesny system wizualnej i dźwiękowej informacji pasażerskiej, monitoring oraz system zliczania pasażerów.

Na uwagę zasługuje, ze był to ostatni przekazywany Impuls i w dodatku setny elektryczny zespół trakcyjny wyprodukowany przez Newag z Nowego Sącza.

Impulsy dla Małopolskiego Województwa tj. dla przewoźnika Koleje Małopolskie zostały wyprodukowane w niespełna rok i ich koszt wynosi ponad 300 mln zł. Województwo zakupiło 5 pociągów pięcioczłonowych oraz 8 czteroczłonowych.

Nowosądecki Impuls czteroczłonowy pomieści 200 pasażerów na miejscach siedzących (w tym 16 uchylnych), natomiast pięcioczłonowy - 250 pasażerów na miejscach siedzących (w tym 20 uchylnych).

Ważne na jakich liniach te piękne owoczesne pojazdy już kursują. Priorytetowo na trasie Wieliczka Kopalnia – Kraków – Główny – Osobowy – Lotnisko Balice.

Po zakończeniu w tym roku łącznicy kolejowej Kraków – Zabłocie – Kraków – Krzemionki też tam zobaczymy te nowoczesne pojazdy szynowe. Według planów wymieniona łącznica kolejowa ma być oddana pod koniec tego roku wraz z oboma stacjami pasażerskimi.

Małopolski Urząd Marszałkowski planuje w tym roku rozpisać przetarg na kolejne nowoczesne pasażerskie składy kolejowe dla potrzeb Samorządowych Kolei Małopolskich. Szansa na skrócenie dojazdów do Zakopanego i w dodatku nowoczesnym estetycznym składami polskiej produkcji.

(zdjęcia chroni prawo autorskie)

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto