Facebook Google+ Twitter

Nie robię tego za darmo – nowa kampania społeczna?

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2013-05-15 10:32

Seria filmików "Nie robię tego za darmo" udowadnia, że w promocji ogromne znaczenie ma oryginalny pomysł, który zrealizowany nawet przy niskim nakładzie finansowym przynieść może ciekawe rezultaty.

Nie robię tego za darmo / Fot. InclickW kwietniu na Youtube’ie, z tygodniowymi odstępami, zaczęły pojawiać się krótkie filmiki zatytułowane Nie robię tego za darmo. Dnia 13 maja ukazał się epizod 4., będący równocześnie finałem akcji. Na pierwszy rzut oka nie wiadomo o co chodzi, jedyny fragment łączący pierwsze 3 części to wypowiadane przez bohaterów poszczególnych epizodów zdanie „Nie robię tego za darmo”. Pozostałe elementy przekazów wydają się być ze sobą w żaden sposób niepowiązane, w każdym filmiku pojawiają się inni aktorzy, inna muzyka, różne są także miejsce akcji i klimat odcinków.

Dopiero opublikowana dziś czwarta część zdradza co łączy wypowiadających tytułowe słowa bohaterów, jest to możliwość otrzymania zapłaty za czynności, które do tej pory wykonywali za darmo, ale o co chodzi? Seria filmików ma na celu wypromowanie portalu inCLICK.pl – jest to serwis umożliwiający zarabianie w sieci uczniom i studentom, w wieku 16-26 lat.

Samo hasło „Nie robię tego za darmo”, będące myślą przewodnią kampanii, dzięki swojej dwuznaczności, zachęca do zapoznania się z klipami, zwłaszcza grupę docelową do jakiej kampania jest skierowana – studentów. Pomysł zrealizowany został całkowicie przez pracowników portalu i zaprzyjaźnionej spółki, oraz Użytkowników inCLICKa. Warto zauważyć, że jedyne koszty jakie poniesiono w związku ze stworzeniem klipów to zakup muzyki użytej w tle oraz koszty wynagrodzeń dla Użytkowników biorących udział w przedsięwzięciu. W komentarzach dodanych poniżej filmików pojawiają się głosy, mówiące o kiepskiej realizacji czy grze aktorskiej, jednak w znacznej mierze kampania została odebrana przez widzów pozytywnie, co podkreśla dużą wagę oryginalnego pomysłu w promocji marki.

Aż do ukazania się finałowej części akcja przypominała nieco kampanię społeczną, podkreślającą wyzyskiwanie młodych ludzi na każdym kroku, przy wypełnianiu ankiet, testowaniu produktów czy pisaniu tekstów. Często wchodząc na rynek pracy właśnie tak zaczynać muszą świeżo upieczeni absolwenci, czasami przechodzą kilkuszczeblową rekrutację tylko po to żeby mieć możliwość odbycia bezpłatnych praktyk. Oprócz więc promocji samego portalu, kampania Nie robię tego za darmo ma na celu także podkreślenie tej nieciekawej sytuacji młodych osób, może pomoże ona pracodawcom postawić się w miejscu ich pracowników, da im do myślenia i nieco tę sytuację poprawi.

Tutaj zobaczysz pozostałe klipy z omawianej akcji.
(Sławomir Korbik)

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

jak dla mnie 'nie robię tego za darmo!" to świetna akcja, która mam nadzieję da pracownikom do zrozumienia, że tyranie u nich w zamian za dziękuję jest co najmniej niedorzeczne.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.