Facebook Google+ Twitter

Nie wiemy, że możemy zmienić dostawcę prądu

Rzeczpospolita podaje, że wg znowelizowanego prawa energetycznego każdy ma prawo wybrać sprzedawcę energii. Jednak według badań Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów 89 proc. Polaków nie ma pojęcia jak to zrobić.

Jedynie 1035 prywatnych konsumentów prądu zmieniło dostawcę energii od 1 lipca 2007 roku.
Państwo nie poinformowało obywateli o tej możliwości.

Problemem wśród Polaków jest także odczytywanie rachunków za prąd. Są nieprzejrzyste i trudne do zrozumienia ze względu na to, że zawierają liczne informacje o opłatach. Karolina Tyniec - Margańska z RWE Polska mówi, że " informacje na fakturze są wymagane przez przepisy".

UOKiK twierdzi, że w celu uproszczenia rachunków najlepszym rozwiązaniem byłoby zmniejszenie liczby opłat stałych i przeniesienie części z nich do opłat zmiennych. Henryk Kaliś, wiceprezes zarządu Izby Energetyki Przemysłowej i Odbiorców Energii, uważa, że sprzedawcy nie zabiegają o swoich klientów i dlatego jest tak niski wynik zmian dostawców przez konsumentów. Dodaje też, że zniechęcająca jest słaba oferta konkurencji.

Ponadto brak ujednoliconych umów ze sprzedawcą energii oraz długi okres wypowiedzeń również wpływają na stan obecnej sytuacji. Według Rafała Hajduka, partnera w Norton Rose Piotr Strawa i Wspólnicy, konsumenci nie wiedzą w ogóle, że mogą zmienić dostawcę, "ci, co wiedzą, nie mają pojęcia jak".

Źródło: rp.pl

Zobacz także:

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.