Facebook Google+ Twitter

Nie zabijaj dzieci, jedź ostrożniej

Policjanci zaczęli akcję "Bezpieczna droga z radami SpongeBoba". To ogólnopolska kampania, mająca na celu zwiększenie bezpieczeństwa najmłodszych podczas drogi do szkoły.

 / Fot. http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Policyjne_radiowozy.jpg&filetimestamp=20100607111214 Z policyjnych statystyk wynika, że dzieci w wieku 0-6 lat, które uczestniczą w wypadkach drogowych, to w ponad 67 proc. przypadków pasażerowie pojazdów. Połowa z nich ponosi śmierć - głównie w wyniku bezmyślności dorosłych. Wielu z wypadków można by uniknąć, gdyby odpowiednio zadbano o edukację dzieci w zakresie bezpieczeństwa na drodze. Zmienić ma to akcja "Bezpieczna droga z radami SpongeBoba".

Kampania realizowana jest od 1 sierpnia przez Komendę Główną Policji, Ministerstwo Zdrowia oraz dziecięcy kanał telewizyjny Nickelodeon. Poprzez zabawę ma na celu ograniczenie liczby wypadków z udziałem najmłodszych.

Jak podaje portal Policja.pl kampania realizowana jest z wykorzystaniem popularnego bohatera kreskówki SpongeBoba- ulubieńca dzieci z kanału Nickelodeon. Marta Szwakopf, szefowa kanału twierdzi, że postać ta jest idolem dzieci i nie kojarzy się im z przymusem. Twórcy akcji wierzą, że najmłodsi potraktują go jako przyjaciela i przewodnika na drodze. Bohater poprzez zabawę i interakcję z odbiorcą ma na celu wyrabiać nawyk bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

Małgorzata Rybak-Dowzyk z Nickelodeon zaznacza, że kanał, który jest skierowany dla dzieci chce więc poprzez idola dzieciaków dotrzeć do nich z informacjami na temat bezpieczeństwa. Wybór padł na SpongeBoba ponieważ jest on najbardziej rozpoznawalną postacią z kreskówek kanału.

Jak mówi Mariusz Sokołowski, rzecznik KGP celem kampanii jest dotarcie do wszystkich szkół. Akcja ma być oparta na zabawie interaktywnej w której dzieci będą wybierać prawidłowe zachowania na drodze. W materiały zostaną także wyposażeni nauczyciele, którzy dzięki nim będą mogli przygotować lekcje poświęcone bezpieczeństwu na drodze. Mariusz Sokołowski jak na razie nie chce zdradzić więcej szczegółów. Twierdzi, że dzieci mogą liczyć na niespodzianki związane z akcją. Więcej informacji na temat kampanii zostanie przekazanych w dniu rozpoczęcia roku szkolnego.

W pierwszej jej fazie do przekazu zostanie użytych 300 bilbordów. We wrześniu prowadzoną będzie kampania prasowa, a w szkołach pojawią się policjanci, którzy będą edukować najmłodszych.

Zapowiedź kampanii znajdziesz tutaj

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.