Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

127181 miejsce

Niedrogi luksus - BMW serii 3

BMW serii 3 (E46) - produkcja tego bawarskiego samochodu rozpoczęła się w 1998 i trwała aż do 2005 roku. Model doczekał się jednego face liftingu. Jest to chyba najbardziej popularny produkt tej marki.

Na początku poznaliśmy wersję sedan, dostępną z dwoma benzynowymi silnikami. Samochód był sprzedawany na 12 rynkach. Rok po wypuszczeniu na rynek wersji sedan poznaliśmy odmiany kombi i coupe. W całej historii modelu mieliśmy do wyboru 12 silników benzynowych, w tym kultowa odmiana m3. Ostania wersja jest skierowana do osób, które posiadają już pewne umiejętności w prowadzeniu samochodu. Dzięki stałemu napędowi na tylną oś, samochód sprawi wiele radości kierowcy, który lubi dynamiczną jazdę.

Samochód cieszy się bardzo dużą popularnością na rynku wtórnym. Najtańszą wersję kupimy już od około 11 tys. złoty. Decydując się na ten samochód trzeba zwrócić uwagę, czy auto nie jest "malowane", dlatego że wersje na rynku wtórnym często są powypadkowe. Kupno takiej wersji może się skończyć źle dla nabywającego, ze względu na droższe niż w przypadku samochodów klasy niższej, ceny części.

Dla osób, które dużo jeżdżą samochodem najlepszym silnikiem będzie dwulitrowy turbo diesel, który rozwija moc 136 koni i 280 Nm już od 1750 obrotów. Wersja po liftingu została wyposażona w układ wtryskowy common rail. Jego moc wynosiła 150 KM, a moment obrotowy wzrósł do 330 NM osiąganych również przy 1750 obrotów/min. Obydwie z wersji mają dobrą dynamikę jazdy, a zarazem nie potrzebują dużej ilości paliwa. Na co dzień, auto zadowala się około 8l/100km w ruchu miejskim. Auto podczas swojej produkcji przeszło face lifting w 2001 roku. Zmianom uległy przednie lampy oraz zderzaki. Pojawiły się również nowe wersje silnikowe.

Decydujący się na ten samochód musi zwrócić uwagę na napędzaną tylną oś. Samochód o tym napędzie ma inną specyfikę jazdy niż auto napędzane na oś przednią. Kierowca, który lubi jeździć dynamicznie, a czasami nawet „wziąć” zakręt bokiem wie, że to auto jest stworzone do takiej jazdy. Po odłączeniu systemu kontroli trakcji musimy delikatnie dozować gaz, gdyż tył staje się narowisty i samochód „lubi” wychodzić tyłem z zakrętu.

Moim zdaniem BMW serii 3 jest samochodem dopracowanym w każdym calu, a jego eksploatacja nie musi być droga, jeżeli tylko dbamy o nasze auto. Części do tego auta są, co prawda droższe, ale musimy pamiętać, że jest to auto klasy premium. Kierowca, który zdecyduję się na kupno tego auta na pewno nie będzie zawiedziony i da mu on dużą frajdę z jazdy.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.