Facebook Google+ Twitter

Niemiecka telewizja przeprasza za "polski obóz"

  • Źródło: IAR
  • Data dodania: 2009-12-01 10:15

Niemiecka telewizja publiczna ZDF przeprosiła za użycie sformułowania "polski obóz zagłady" w odniesieniu do obozu koncentracyjnego w Sobiborze. Takie określenie pojawiło się wczoraj w porannych wiadomościach stacji. Ich prezenter użył go, zapowiadając rozpoczęcie procesu Johna Demjaniuka.

List protestacyjny wysłała do dyrekcji ZDF polska ambasada. Redaktor naczelny Nikolaus Brender odpowiedział już wczoraj pismem z przeprosinami, w którym zapowiedział, że ukażą się one także dziś rano na antenie ZDF.

Prezenter porannych wiadomości przeprosił dziś za użycie - jak to określił - "fałszywego i wprowadzającego w błąd sformułowania". Wyjaśnił również, że obóz zagłady w Sobiborze został założony w 1942 roku w okupowanej Polsce przez SS.

Kierownictwo ZDF nie zamierza wyciągać konsekwencji wobec swoich dziennikarzy. Jak zapewnia jej naczelny, użycie określenia "polski obóz zagłady" było wynikiem błędu, a nie celowym działaniem.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.