Facebook Google+ Twitter

(Nie)skuteczne kampanie

Mają pobudzić wyobraźnię, skłonić do refleksji oraz wpłynąć na zmianę postaw. Przemawiają do nas z ekranów telewizorów, plakatów i billboardów. Kampanie społeczne, bo o nich mowa, wyznaczają takie cele.

Fot. ilustracyjna / Fot. http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Papierosa_1_ubt_0069.jpeg&filetimestamp=20050601182742"Papierosy pożerają Cię żywcem" oraz "Papierosy pożerają żywcem Ciebie i Twoje dzieci" to hasła antynikotynowej kampanii przeprowadzonej przez Ministerstwo Zdrowia. Ze spotów reklamowych płynie przekaz, że palenie pochłania najważniejsze organy i tkanki ludzkiego ciała. Drastyczne zdjęcia zmian chorobowych u palaczy mają wpłynąć na ich wyobraźnię i nakłonić do zerwania z nałogiem.

- Pokazywanie negatywnych skutków palenia bardziej przekonuje niepalących niż palących - uważa dr Norbert Maliszewski, z Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Na potwierdzenie tej opinii dr Maliszewski powołuje się na przeprowadzony przez siebie eksperyment, z którego wynika, że szybciej po papierosa sięgały osoby (były śledzone po wyjściu z laboratorium), którym eksponowano reklamę niż te, które jej nie widziały.

Ze strony internetowej Ministerstwa Zdrowia dowiadujemy się, że celem kampanii było przekonanie Polaków do rzucenia nałogu oraz zaprzestania przez nich palenia tytoniu w obecności dzieci.

Podczas emisji spotów przeprowadzono badania telemetryczne oraz sondażowe na podstawie, których zostanie przygotowany raport zawierający między innymi ocenę telewizyjnej kampanii. Wyniki tych badań powinny zobrazować skuteczność i określić wpływ spotów na zmianę postaw u nałogowych palaczy.

Kampania "Użyj wyobraźni", której inicjatorem było Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji, miała na celu poprawę bezpieczeństwa oraz wzrost świadomości u najbardziej zagrożonych użytkowników dróg. - Tutaj nastąpił problem z doborem grupy docelowej - mówi dr Maliszewski. Według niego spot został skierowany do rodziców, zamiast do młodych ludzi, a ci nie mają wpływu na młodzież, która się buntuje. - Młode osoby oglądając tę reklamę raczej nie zmienią swoich postaw, lecz na zasadzie przekory będą jeździć bardziej brawurowo - dodaje dr Maliszewski.

Wybrane dla Ciebie:


Zobacz inne materiały



Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

Dr Maliszewski ma rację -> "Pokazywanie negatywnych skutków palenia bardziej przekonuje niepalących niż palących". Palaczy nie toleruję tylko z jednego powodu : że nie zamykają się w jakimś oddzielnym pomieszczeniu i tam się nie przenikają tym wspaniałym śmierdzącym dymem, tylko zmuszają mnie, gdziekolwiek się nie pojawię, abym wraz z nimi musiała wąchać to paskudztwo. To nie jest fair!

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.