Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

10276 miejsce

Nietrafiona reklama, dlaczego zamiast zysków pojawiają się straty

Pewne powiedzenie mówi, że reklama jest dźwignią handlu. Czasami ten element zawodzi i powstają straty. Dlaczego tak się dzieje?

Powodów jest kilka, a w tym artykule chcemy przedstawić nasze spojrzenie na ówczesne formy reklamy i pokazać,że niektóre z nich to wyrzucanie pieniędzy w błoto.

Pierwsze reklamy pojawiły się już w starożytności. Tamtejsi rzemieślnicy m.in. umieszczali reklamy na ścianach swoich budynków i aktywnie zachęcali przechodniów do skorzystania z ich oferty.

Przełomowym etapem było wynalezienie druku w XV wieku. Od tamtej pory reklama stała się bardziej powszechna i coraz częściej obecna w życiu społeczeństwa. Obecnie radio, telewizja, internet i prasa to najpopularniejsze środki przekazu reklamy.

Prasa

Reklama w prasie przeżywa kryzys i nic nie wróży, aby ta sytuacja miała ulec zmianie w przyszłości. Wskazują na to dane z pierwszego kwartału 2009 roku. Według nich, dzienniki i magazyny straciły ok. 10-13 proc. swoich budżetów. Wydawcy robią wszystko, żeby zatrzymać przy sobie reklamodawców. Wprowadzają obniżki kosztów i łączą drukowaną reklamę z promocją w internecie. To właśnie reklama w internecie i rozwój tego medium jest cichym mordercą dla druku. Prasa codzienna, branżowa i kolorowa odchodzi dziś do lamusa. Firmy stawiają coraz bardziej na innowacyjność, czując się tym samym nowocześnie, gdy posiadają piękną stronę www na której pojawiają się klienci.

Żyjąc w XXI wieku, jesteśmy bombardowani informacjami z całego świata. Czytelnik kupujący lub dostający gazetę, przegląda ją w poszukiwaniu istotnych dla niego informacji, nie zwracając uwagi otaczające je reklamy. Reklamy czarno-białe, które nie wyróżniają się na tle strony, są pomijane przez przeciętnego czytelnika i ich publikacja nie ma najmniejszego sensu. W obecnych czasach ludzie coraz lepiej segregują informacje, czytając wybiórczo, poświęcają tym samym swój cenny czas tylko na najbardziej interesujące artykuły.

W związku z tym specjaliści od Public Relations wymyślili nowy rodzaj reklamy prasowej, a mianowicie, artykuły sponsorowane. Są one najczęściej spotykane w magazynach popularnonaukowych takich jak „Focus” czy „Nationale Geographic”. Ich celem jest wtopienie się w treść gazety tak, aby czytelnik czytający od deski do deski rozpoczął nieświadomie lekturę. Jak dowiedzieliśmy się na warsztatach „Public relations – skuteczna komunikacja”, organizowanych na naszej uczelni podczas „Światowych Dni Przedsiębiorczości”, celem takiego artykułu nie powinno być przekazanie bezwartościowej informacji, mówiącej w samych superlatywach o produkcie, lecz przekazanie wraz z treścią reklamową cennych informacji na temat związany z reklamowanym produktem.

W gazetach istnieje jeszcze jedna forma reklamy. Są nimi ogłoszenia drobne, często pomijane. Ze względu na to, że nie potrzebują dużego wkładu finansowego, korzystają z niej przede wszystkim jednoosobowe firmy z sektora usługowego. Ludzie młodzi coraz rzadziej zaglądają do tej rubryki, gdyż szybciej znajdują poszukiwaną firmę w w internecie, gdzie uzyskają więcej informacji.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

Reklama internetowa: najskuteczniejsza jest i w miarę tania Google AdWords jesli bierzemy pod uwagę internet. Dosyć ciekawe efekty minimalnym kosztem można uzyskać za pomocą SEO. Półnagie modelki nie są dobrym nośnikiem przekazu, o ile jest reklama kierowana do mężczyzn-odwracają uwagę od treści reklamy.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.