Skarb Państwa podawał w marcu, że są około cztery podmioty, które przymierzają się do zakupu PLL LOT. Sytuacja się jednak zmieniła.
- Odpadła Lufthansa; British Airways wybrały sobie na partnera w naszej części Europy Air Berlin; Turkish Airlines przestraszyły się drastycznych procedur, jakich wymaga Bruksela przy przejęciu unijnego przewoźnika - czytamy w "Dzienniku Gazecie Prawnej" Zrezygnował także Air China. Ostatecznej decyzji nie podjął jeszcze Air France KLM. Niestety Francuzi chcą, aby w Polsce zostal zbudowany centralny port lotniczy, który zostałby przekształcony w hub międzykontynentalny.
Skarb Państwa zaznacza, że są jeszcze dwaj inwestorzy branżowi i dwaj finansowi. Nie podaje jednak szczegółów. Choć Marcin Piróg, prezes PLL LOT twierdzi, że przewoźnik po czterech miesiącach 2011 roku poprawił swój wynik, to i tak w ogólnym rozrachunku LOT wciąż odnotowuje stratę.
Prywatyzacji nie sprzyjają także wysokie ceny ropy na światowych rynkach. Szacuje się, że zyski przewoźników mają spaść z 18 mld dol do czterech. Oznacza to że i ten rok LOT zakończy prawdopodobnie stratą.
PLL LOT powstały 1 stycznia 1929 roku, z połączenia wszystkich działających w kraju linii lotniczych.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?