Facebook Google+ Twitter

Nowa jakość na łódzkich szynach

Wielu łodzian nie wierzyło, że kiedyś się pojawi... W poniedziałek wszystkie wątpliwości zostały rozwiane. O czym mowa? Dokładnie w południe, w zajezdni przy ulicy Tramwajowej zaprezentowano skład 122N, który już w połowie roku wyruszy na trasę Łódzkiego Tramwaju Regionalnego.

Tramwaj bydgoskiej PESY w barwach łódzkiego przewoźnika prezentuje się bardzo okazale. Już niedługo będzie wozić pasażerów na linii 11. / Fot. Mateusz Trzuskowski W towarzystwie werbli, sztucznych ogni, kamer i mikrofonów łódzkich dziennikarzy, nowoczesny wagon 122N (takie same składy kursują już po Warszawie, natomiast krótsze po Bydgoszczy - przyp. red.) wyjechał wczoraj przed najstarszą łódzką zajezdnię przy ulicy Tramwajowej.

Nowa jakość na łódzkich szynach


Wagon 122N mimo braku kontaktu z siecią trakcyjna, wyjechał bez pomocy tramwaju technicznego.  / Fot. Mateusz TrzuskowskiSądząc po stopniu zaawansowania technicznego 122N, można powiedzieć, że pojawiła się nowa jakość na łódzkich szynach. Tramwaj wyposażony jest w komputer pokładowy, kamery, klimatyzację dla motorniczego i pasażerów oraz akumulatory, które w razie zerwania sieci lub braku napięcia, pozwolą przejechać kilkadziesiąt metrów, unikając w ten sposób blokowania skrzyżowania. Mimo elektronicznego systemu hamowania tramwaj posiada tzw. piaskownice, czyli urządzenia, które podczas nagłego hamowania wysypują na szyny piasek.

Wagon bydgoskiej Pesy to jeden z dwóch najdłuższych tramwajów w Łodzi. Podobnej długości tramwaj, z tym, że produkcji niemieckiej, posiada spółka Międzygminna Komunikacja Tramwajowa, obsługująca linię 46 - najdłuższą linię podmiejską w Europie.

Tylko pół roku cierpliwości


Wagon techniczny holuje 122N na miejsce postojowe w zajezdni przy ulicy Telefonicznej. Tutaj także będą naprawiane nowe wagony. / Fot. Materiały prasowe MPK ŁódźAby móc podróżować tymi najnowocześniejszymi tramwajami po mieście, trzeba jeszcze poczekać kilka miesięcy. Do końca marca producent zobowiązał się dostarczyć wszystkie pojazdy do zajezdni na Telefonicznej. Następnie przejdą one specjalistyczne testy w ruchu miejskim.

- 30 czerwca 2008 roku - to data uruchomienia trasy Łódzkiego Tramwaju Regionalnego. Pesy będą jeździły na na linii 11, więc koniec pierwszego półrocza należy uznać za datę dopuszczenia ich do ruchu tramwajowego dla pasażerów - powiedziała gazecie Wiadomości24.pl Maja Porczyńska z biura prasowego MPK Łódź. Pesa jest też dłuższa, szersza, mieści o 10 proc. więcej pasażerów, posiada klimatyzację, a wszystkie wagony maja zamontowany monitoring - dodaje.

Dwadzieścia zmodernizowanych wagonów w 2008 roku


- Od 2003 roku całkowicie zmodernizowaliśmy 84 wagony 805Na. W tym roku zmodernizujemy kolejnych 20. Spółka remontuje także wagony innych zleceniodawców, czym zdobywa środki m.in. na wymianę taboru i poprawę komfortu podróżowania. Dzięki tej konsekwentnej polityce MPK-Łódź może poszczycić się najmłodszym taborem w Polsce, co potwierdzają dane Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej. Ten trend będziemy utrzymywać - mówi prezes MPK Łódź Krzysztof Wąsowicz.

Przeczytaj także:
MPK Łódź znów odmładza swój tabor

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (7):

Sortuj komentarze:

Cały fart robotników polega na tym, że nie ma prawdziwej zimy i mogą podgonić z terminami. Ale nie jest za wesoło, ponieważ mają jeszcze przed sobą przestawienie ruchu przy Pałacu Poznańskiego; a na to podobno nawet jeszcze nie był rozpisany przetarg. I w ogóle jest to jakoś dziwnie robione; niektóre odcinki już dawno mogły być otwarte, ale zostały właśnie "zapomniane".

Komentarz został ukrytyrozwiń

No chyba troszkę więcej niż 15cm ;-) Musisz mieszkać chyba przy zapomnianym odcinku budowy ŁTR-u. Ale wiem jedno... Jak wyprowadzałem się to był wielki plac budowy hehe...

Komentarz został ukrytyrozwiń
  • Autor usunął profil
  • 30.01.2008 09:52

15 cm

Komentarz został ukrytyrozwiń

Wiem, że w Warszawie już jeździ. I w Bydgoszczy także :-] Co do remontu, to (chyba) jednak coś robią, bo co przyjeżdżam, to jakiś kawałek jest zrobiony :P

Komentarz został ukrytyrozwiń
  • Autor usunął profil
  • 30.01.2008 09:26

wspomniany wyżej tramwaj ma jeździć na "lini 11" na trasie, której nie ma od dawna torów,
po torach, które są w remoncie zostały tylko olbrzymie doły, nic się nie dzieje, czy słońce, czy deszcz, czy śnieg nie widziałam tam ani pół robotnika od... nie pamiętam kiedy
a może ten tramwaj to faktycznie zajawka metra :)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Ta "nowa jakość" jeździ już jakiś czas po Warszawie jako normalny tramwaj, a w Łodzi przechwalają się nowoczesnym tramwajem na długie odcinki; niby taka namiastka metra.

Komentarz został ukrytyrozwiń
  • Autor usunął profil
  • 29.01.2008 23:03

JEDEN tramwaj, a jaka feta. :)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.