Facebook Google+ Twitter

Nowa linia metra, nowe kłopoty

Budowa drugiej linii metra jeszcze się dobrze nie rozpoczęła, a już pojawiają się związane z nią kłopoty. Ruchome schody, windy dla osób niepełnosprawnych czy podziemne przejścia dla pasażerów powodują masę problemów, tym samym praca nad budową przedłuża się.

 / Fot. Urząd Miasta, materiały prasoweWłosko-turecko-polski projektant zaporoponował rezygnację z podziemnego przejścia łączącego perony dwóch stacji metra Świętokrzyska. W takim wypadku pasażerowie powinni wyjść na powierzchnię, pokonać przejście dla pieszych i wejść na peron, ponownie kasując bilet. Na szczęście ratusz kategorycznie sprzeciwił się pomysłowi - Nie ma mowy o wychodzeniu na powierzchnię podczas przesiadki z pierwszej linii na drugą - stwierdził wiceprezydent Warszawy, Jacek Wojciechowicz.

Rozwiązaniem ma być przejście w kształcie litery "L" pod pierwszą linią metra. Niestety, z jego budową wiążą się utrudnienia w ruchu wagonów przewidziane na lato 2012, które mogą potrwać trzy-cztery miesiące. Początkowo metro w kierunku Bielan nie będzie się zatrzymywać na stacji Świętkorzyska (być może pociągi będą jeździć wahadłowo). Następnie ruch zostanie wznowiony, jednak w okolicy stacji wagony będą zwalniać.

Sprawą sporną były także windy prowadzące na przystanki tramwajowe przy rondach Daszyńskiego i ONZ, w okolicy których planowane są stacje metra. Projektant chciał z nich zrezygnować. Jednak na piątkowej naradzie koordynacyjnej windy postanowiono zostawić, nie będzie natomiast przejść podziemnych pod rondem Daszyńskiego.

 / Fot. Urząd Miasta, materiały prasoweTo nie koniec kłopotów z budową drugiej linii metra. Problemów przysporzyły ruchome schody. By je wybudować, chciano wykorzystać część dziedzińca Ministerstwa Finansów. Pomysł spotkał się z odmową, zmieniono plany budowy. Tym razem zadaszenie schodów nie spodobało się konserwatorowi budynków. Co dalej ze schodami? Tego jeszcze nie wiadomo. Wykonawca ma dołożyć wszelkich starań, by ostatecznie powstały co najmniej dwa pasy schodów ruchomych.

Na tym odcinku również winda dla osób niepełnosprawnych okazała się problematyczna. By ją wybudować potrzebne jest miejsce, o które miasto ma się zwrócić do Ministerstwa Finansów.

Jak informuje zyciewarszawy.pl, problem ze skoordynowaniem Metra Warszawskiego i PKP Polskich Linii Kolejowych został już rozwiązany. Niestety na niekorzyść pasażerów. Planowano wybudować podziemny korytarz łaczący stacje metra z przystankiem PKP Stadion. Był jeden warunek: prace mają być podporządkowane remontowi torów i stacji PKP, inwestycje te jednak jeszcze nie mają wykonawcy. Podziemne przejście będzie miało swój zamiennik - Chodnik pod estetycznym zadaszeniem, który poprowadzi od metra wzdłuż nasypu kolejowego do stacji PKP - informuje Mateusz Witczyński, rzecznik konsorcjum.

Jak na razie prace nad budową stoją. Hanna Gronkiewicz-Waltz zapowiada - W 2011 roku budowa drugiej linii metra ruszy pełną parą.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.