Facebook Google+ Twitter

Nowa odsłona Blog.pl. Chodzi tylko o marketing?

Blog.pl wzbogacił się o nową funkcjonalność. Od niedawna wszyscy blogerzy mogą brać udział w tzw. debatach. Według mnie jest to przede wszystkim ciekawe narzędzie marketingowe.

 / Fot. PSIdea jest prosta. Na stronie głównej serwisu pojawia się temat do dyskusji. Wziąć w niej udział można poprzez napisanie na ten temat notatki w swoim blogu i podlinkowanie jej do danej Debaty. “Temperaturę” dyskusji oceniają osoby, które biorą w niej aktywny udział.

Dla operatorów marketingu internetowego debaty na blog.pl to doskonały prezent na święta. ePRowcom daje to przede wszystkim możliwość promowania własnych blogów oraz uwiarygadniania się w oczach internautów. O wiele łatwiej ukryć cele marketingowe wśród kilku notek na tematy ogólne. Z praktycznego punktu widzenia biedny Franek, szary operator ePR nie musi się wysilać i pisać tekstów o wyższości słońca nad śniegiem. Pomysły na tematy dostarczy mu blog.pl. Jest to również doskonałe narzędzie promocyjne dla coraz prężniej rozwijającej się community komentatorów.

Pod względem marketingowym jest to jednak o wiele ciekawsze narzędzie dla właściciela serwisu, czyli Onetu. W zasadzie swobodnie może on kreować tematy debat. Zamiast kilku notek i komentarzy wygenerowanych przez agencję ePRową dostanie on całą masę tekstów napisanych przez osoby trzecie, z założenia więc wiarygodne. Nic tylko zatrudnić firmę, która wygeneruje do tych tekstów komentarze. Biznes się kręci.

Możliwości zastosowania debat w epr widać doskonale na przykładzie dyskusji o serwisach społecznościowych (”Czy należysz do Generacji V?“). W głosach w dyskusji ciągle przewijają się “Nasza Klasa”, “Grono” itd. Obok głównej, “społecznościowej” dyskusji zamieszczone zostały wypowiedzi znanych osób z branży. Ranking oglądalności serwisów wymienianych przez internautów zapewne bardzo na tym skorzysta. Biorąc pod uwagę powtarzalność nazw konkretnych serwisów na największy przyrost może liczyć nasza-klasa.pl. Patrząc na to z jeszcze innej strony chęć udziału w debacie może skusić część internautów, nie posiadających własnego bloga, do stworzenia go. Naturalną koleją rzeczy jest, że w większości przypadków wybiorą oni blog.pl.

Nowa odsłona blog.pl jest bardzo dobrym posunięciem Onetu. Na pewno przysporzy to portalowi kolejnych użytkowników i wpłynie na wyniki finansowe spółki. Poszerzenie funkcjonalności jest zarazem poszerzeniem przestrzeni marketingowej. Ze strony przeciętnego użytkownika jest to otrzymanie możliwości wypowiedzenia się w debacie publicznej i pewność, że jego zdanie zostanie dostrzeżone przez większą rzeszę odbiorców.

Czy zdobędą one popularność wśród blogerów? Z dużą dozą prawdopodobieństwa można powiedzieć, że tak. Nie bez znaczenia jest tutaj fakt, że w odróżnieniu od innych tego typu inicjatyw, Onet ma pieniądze na reklamę i nie musi liczyć się z problemami, które hamują nawet najlepiej pomyślane start-upy. Jak to jednak zawsze bywa prawdziwą wartość nowej odsłony blog.pl będziemy mogli ocenić za kilka miesięcy.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

+

informacja ciekawa. Nawet nie wiedziałam, że blog.pl nalezy do grupy onet;]

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.