Facebook Google+ Twitter

Nowa reklama Coca-Coli. Napój bez smaku

Coca-Cola przedstawia kolejną łzawą reklamę wychwalającą przyjaźń, solidarność, empatię. Tym razem o biednym Polaku, któremu Hiszpanie podarowują butelki po Coca-Coli, żeby mógł wrócić do domu i odwiedzić rodzinę.

 / Fot. W24Coca-Cola przedstawia kolejną łzawą reklamę wychwalającą przyjaźń, solidarność, empatię. Tym razem o biednym Polaku, któremu Hiszpanie podarowują butelki po Coca-Coli, żeby mógł wrócić do domu i odwiedzić rodzinę.

Robotnik z Polski, pracujący w Hiszpanii. Budowa, koledzy. Zdjęcie dziecka w portfelu z rękami wyciągniętymi w kierunku taty, rysunek z napisem "Tata". Tęsknota, bieda, smutek, a Jacek (hiszp. Javi) nie ma wyraźnie żadnych szans na powrót do domu. I nagle, pijąc Coca-Colę, oświeca go - może wygrać wyjazd na Mistrzostwa Europy do Polski i spotkać się w końcu z rodziną. Patrzy na nakrętkę... Rozczarowanie. Wracamy do smutku. Ale od czego są hiszpańscy przyjaciele, którzy darowują Jackowi swoje butelki. Jest pięknie.

Niedowiarkom polecam obejrzenie reklamy Coca-coli:



Poza całym niesmacznym epatowaniem smutkiem i przygnębieniem w reklamie, której wydźwięk powinien być jednak optymistyczny, jest ona zwyczajnie szokująca. Z wielu powodów - szokuje absolutna niekompetencja "speców" od reklamy amerykańskiego koncernu. Ponadto utrwala jakiś zapomniany już dawno przez świat stereotyp Polaka, gastarbeitera, którego nie stać nawet na bilet w Wizzairze za 40 euro w jedną stronę. Wydaje się niemożliwe, aby wiedza hiszpańskich marketingowców o realiach współczesnej Europy, aż tak kompletnie rozjeżdżała się z rzeczywistością. Nierealność całej tej sytuacji, w połączeniu z przygnębiającą atmosferą, jest wyraźnie niestrawna. Nawet odległość z Hiszpanii do Polski nie powinna przerażać szeregowego Hiszpana. Wydaje się wielce prawdopodobne, że autorami reklamy są Amerykanie, którzy prawdopodobnie Europy nie znają, w Polsce nie byli i dla których polskie stereotypy są ciągle kształtowane przez "wczesnego Reagana".

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (13):

Sortuj komentarze:

miauri mauri
  • miauri mauri
  • 22.05.2012 21:00

Mieszkalam i studiowalam w Hiszpanii, Anglii i Austrii. Z komentarzem sie zgadzam. Polacy w Polsce nie maja pojecia co dzieje sie z wizerunkiem Polski na zewnatrz kraju. Nasze wladze to prawdziwy dramat. Kiedy zdarza sie cos takiego wobec np. Izraela, natychmiast reaguje dyplomacja, nawet ostatnio zareagowalo Maroko, kiedy w Austrii pojawily sie plakaty partii prawicowej ze sloganem Marokanscy zlodzieje do domu (slogan rymowal sie w jezyku niemieckim), zacytowano ambasadora Austrii w Maroko w sprawie wyjasnienia i byly przeprosiny i slogany zniknely.
Bez reakcji ze strony polskiej bedzie tak jak z ta zona pijaka, dobry sojusz z jednostronnym szacunkiem...
W Wielkiej Brytanii interesowalam sie tym tematem is spotkalam sie z przeprosinami ambasadora za Polki, ktore wracaja po imprezach i glosno sie zachowuja na klatce schodowej. Czy Anglicy pojedynczy wszyscy sie dobrze zachowuja? I czy ich ambasada wpadlaby na pomysl zeby za pojedynczych krzykaczy przepraszac?
Sorry ale many jakas chora mentalnosc, pozwalamy na rzeczy niebywale. Btw, nie widzialam za granica ani jednej reklamy Mistrzostw, a bylaly to przeciez swietna okazja aby wypracowac jakis nowy wizerunek kraju.

Hej, wlasnie smignela mi reklama Gdanska i Mistrzostw na BBC, poraz pierwszy od miesiecy!!!!

Komentarz został ukrytyrozwiń
Spec od reklamy
  • Spec od reklamy
  • 27.03.2012 17:26

Nie widzę nic nienormalnego w tej reklamie. To nasza niczymnieuzasadniona MEGALOMANIA i przeświadczenie o wyjątkowości i nietykalności Polaków przemawia przez tych, którzy ja krytykują. Dla mnie gorsza jest taka reklama, gdzie kobieta piszczy i się ślini na widok nowego płynu do zmywania naczyń.

Komentarz został ukrytyrozwiń
nanik
  • nanik
  • 26.03.2012 23:52

obrzydliwe utrwalanie szkodzącego nam stereotypu Polaka - głupiego biedaka. Przez dotąd lubianych przeze mnie Hiszpanów - ludzi z fantazja. Juz ich nie lubię. Ciekawe jakby przyjeli reklame o Hiszpanach - faszystach co męczą byki itp itd.
A coca coli odtąd do ust nie wezmę i nikt w moim domu się jej nie napije, serio! Kolega lekarz ( emigrant w Kanadzie) już mi dawno mył głowę, żeby tego świństwa nie pić. Jest dużo pysznych POLSKICH soków i muszynianka :)

Komentarz został ukrytyrozwiń

@Realista
Takie wrażenie odniosłem. Widać błędne. Tak, uważam, że stereotyp Polaka złodzieja aut, nie znającego języków i niepracującego solidnie to trochę już myszką trąci. Co do wojny to daleko mi w wywoływaniu wojen do Amerykanów ;)

Komentarz został ukrytyrozwiń
killer862
  • killer862
  • 26.03.2012 20:22

zawsze jak nie trafi w loterii może sprzedać butelki i kupić sobie bilet :) .
Sprawa jest jasna, żenada i nikt nie powinien wykorzystywać takich sytuacji do reklamy swoich produktów lub lansowania swojej firmy.

Komentarz został ukrytyrozwiń
Realista
  • Realista
  • 26.03.2012 17:03

@lelek, @Marcin Pabian- pełna zgoda

@Paweł Janus?
A gdzie ja napisałem, żeby 5 lat nie odwiedzać domu? I w reklamie tego też nie ma. Sam często korzystam z tych linii.
I gdzie stwierdziłem, że nie można kupić biletu w Wizzair w jedną stronę? Tylko co to ma do rzeczy? Nie można po odwiedzinach wrócić do pracy???

"Posłużono się stereotypem już nieaktualnym"- tzn, że Polacy nie pracują solidnie i nie znają języka teraz?

"stawiam pytanie: Kto jest odpowiedzialny za wypuszczenie na rynek tak idiotycznej (bo nawet nie obraźliwej) reklamy?"- żeby Pan tylko wojny Hiszpanii i Ameryce nie wypowiedział :)

Komentarz został ukrytyrozwiń

@Realista: Bilety w Wizzair kupuje się w jedną stronę. Są nawet tańsze niż 40 Euro. Niech by kosztowały nawet 100 Euro to chyba i tak nie jest powód, żeby 5 lat nie odwiedzać dziecka ;) @Lelek: Reklama jest idiotyczna. Nie jest nawet obraźliwa. Jest głupia. @Martin: Może ja się na marketingu nie znam, ale wg mnie 80% czasu tej reklamy to smuta, załamka i zwątpienie. @Marcin Tu się kompletnie nie zgodzę. Posłużono się stereotypem już nieaktualnym. Polacy to w tej chwili jedni z najlepszych pracowników przyjezdnych. Najlepiej wykształceni i najsolidniejsi. Ale to dłuższy temat do rozmowy a i pewnie znajdziesz przykłady zupełnie odmienne.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Zacznijmy od tego że nie posłużono się tutaj stereotypem polaka za granica wcale. Bohater reklamy widać solidnie pracuje, zawarł znajomości z miejscowymi i zna język kraju do którego przyjechał. Myślę że autor ma jakieś straszne uprzedzenia do obrazu polskiego emigranta. Pytanie tylko czy widział jak to w rzeczywistości, ta nasza emigracja, wygląda. Bo to CC pokazała na reklamie, to może i powinno byc wzorem dla wszystkich którzy za chlebem wypuszczają się zagranice.

Komentarz został ukrytyrozwiń
Martin Thomas
  • Martin Thomas
  • 26.03.2012 13:16

Wydaje mi sie że autorowi brakuje dystansu do otoczającego go świata. Reklama jak najbardziej pozytywna... a już fragment ze "specami od reklamy" świadczy o kompletniej nieznajomości zagadniem marketingowych... pozdrawiam!

Komentarz został ukrytyrozwiń
elemelek wróbelek
  • elemelek wróbelek
  • 26.03.2012 03:16

lelek ,jak będziesz chciał być obsikany, to się zgłoś do Hiszpanii......,a może ty pracujesz w COCOLA.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.