Facebook Google+ Twitter

Nowe rozporządzenie Ministerstwa Finansów dotyczące e-faktur

Od 1 stycznia 2011 roku będzie można wysłać fakturę pocztą elektroniczną lub faksem bez konieczności używania podpisu elektronicznego.

 / Fot. Małgorzata MusiałekPrzedsiębiorcy od 1 stycznia 2011 roku będą mogli wysyłać faktury w formie elektronicznej, jeśli tylko zgodę na otrzymanie faktury w takiej formie wyrazi jej odbiorca. E-faktura będzie miała taki sam status prawny, jak jej tradycyjna forma papierowa - czytamy na portalu
e-prawnik.pl.

Od 1 stycznia wraz z wejściem w życie rozporządzenia, które zrównuje ważność faktury papierowej z e-fakturą zaczną obowiązywać także przepisy dotyczące sposobu ich przechowywania. Faktury w formie elektronicznej będzie można przechowywać w dowolny sposób, czyli np. na dysku komputera. E-faktury będą musiały jednak tak, jak faktury tradycyjne, być uporządkowane na kolejne okresy rozliczeniowe w danym roku podatkowym, żeby w razie kontroli skarbowej czy innej potrzeby wglądu w dokumenty nie było problemu z dostępem do nich czy ich odnalezieniem.

Od 2011 roku na wystawcy i odbiorcy e-faktury spoczywać będzie także obowiązek zapewnienia autentyczności dokumentu oraz spójności i czytelności zawartych na niej danych. Co także dotyczy formy tradycyjnej faktur w obecnie obowiązujących przepisach.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (2):

Sortuj komentarze:

  • Autor usunął profil
  • 22.12.2010 09:45

A co z ustawą o rachunkowości? Ustawa wyraźnie precyzuje, jakie wymogi stawiane są dowodom księgowym.
Każdy dowód, by mógł być zaliczony w koszty uzyskania przychodów, powinien być opatrzony podpisem.
Samo rozporządzenie nie załatwia sprawy.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Mądre pusuniecie!

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.