Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

105596 miejsce

Nowe wyzwanie - Fanpage na Timeline

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2012-03-02 09:21

29 lutego zgodnie z obietnicami Facebook udostępnił nową funkcjonalność – Timeline dla firmowych Fanpage. Odkąd oś czasu testują indywidualni użytkownicy wzbudziła ona mnóstwo sprzecznych emocji. Jak to będzie wśród Firm?

Timeline to największa zmiana jakościowa jaką obserwujemy od momentu gdy serwis stał się popularny. Wszelkie linki funkcjonalne i odnośniki zniknęły z bocznych marginesów, a charakterystyczny dla portali internetowych układ zastąpiły 2 szpalty gazetowe z osią czasu w środku. Na prawym marginesie pojawiają się dynamicznie zmiany dotyczące naszych znajomych i Fanów oraz aplikacja pozwalająca na „chat’owanie” z przyjaciółmi.

Największą bolączką firm prowadzących „zakładki firmowe” była konieczność umieszczania wyjątkowo krótkich wpisów, które zwykle „żyły” około 2 godzin. Po tym czasie znikały na tablicach Fanów pod nawałem nowych wpisów. Teraz, nie tylko każdy wpis ma więcej przestrzeni, ale użytkownicy śledzący Fanpage obejmują wzrokiem większą ilość treści, które pojawiały się w dłuższym czasie. Zdjęcia dodawane do wpisów mogą być większe i również zyskują na znaczeniu.
W związku ze zmianami marketerzy większy nacisk muszą położyć na dyscyplinę redakcyjną i publikowanie oryginalnych treści. Jedni na to czekali, dla innych będzie to trudność.

Standardowe strony startowe zastąpił nagłówek, a w nim grafika w tle. Użytkownik zaraz po wejściu na FanPage widzi nazwę strony i opis, liczba fanów i linki do aplikacji. Ta zmiana również przywodzi na myśl typowy układ z winietą znany z magazynów papierowych.

Ekipy prowadzące korporacyjne Fanpage z pewnością, już dużo wcześniej przygotowywały się do adaptacji nowej funkcjonalności. W dniu jej uruchomienia brak było jednak spektakularnych przykładów „reinkarnacji”.

Ciekawy eksperyment przeprowadził pewien zespół, umieszczając na grafice w tle QR Code. Po jego zeskanowaniu użytkownicy mogli odczytać rebus. Podwójne ryzyko wiązało się z poziomem trudności. Zagadka wcale nie należała do łatwych. Mimo to około 100 osób wraz z rodzinami i przyjaciółmi zaangażowało się w jej rozszyfrowywanie.

Ten przykład pokazuje, że Timeline to nie tylko wyzwanie ale i inspiracją do szukania nowych rozwiązań. Ten miesiąc może być jednym z najciekawszych
na Facebooku odkąd stał się popularny.

Marcin Kurasiński
(Marcin Kurasiński)

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

Ania Makowska
  • Ania Makowska
  • 02.03.2012 10:27

Fajny artykuł bi nie skupia się na ilości ikonek i miejscu w którym się wyświetlają. Rzeczywiście na znaczeniu zyskują publikowane informacje i trzeba będzie nad ich strategią i spójnością mocniej pracować. A ta zagadka Paczkomatowa, świetna ;-)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.