Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

38926 miejsce

Nowoczesny pociąg pokazano w Warszawie

Współautorzy: Katarzyna Karaś

Dziś o 13.50 po raz pierwszy z Dworca Centralnego odjechał nowo zakupiony nowoczesny pociąg pasażerski do Łodzi. Prędkość 160 km/h jaką może osiągnąć to jedna z wielu jego zalet.

Wnętrze pociągu. / Fot. Katarzyna KaraśCzteroczłonowy elektryczny zespół trakcyjny serii ED-74 został zaprojektowany i wykonany przez Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA. Pojazd ma kabiny sterownicze z obu stron. Farby, którymi pomalowano pociąg, są ekologiczne i zabezpieczone przed działaniem graffiti. Okna wyposażono w szyby redukujące wpadanie promieni słonecznych do środka. Wysuwane stopnie zapewniają bezpieczeństwo wsiadającym i wysiadającym.

Twórcy zapewnili komfort jazdy umieszczając regulowaną klimatyzację oraz hermetyczny system WC. Pociągiem można przewozić wózki oraz rowery. Jest dostosowany do użytku przez osoby niepełnosprawne (automatyczne windy, toaleta, duże przestrzenie do poruszania się). W pierwszej klasie znalazło się od 21 do 33 siedzeń, a w drugiej od 167 do 179. Pojazd został skonstruowany jako bezprzedziałowy, by zagwarantować bezpieczną komunikację wewnątrz pociągu. Nowością jest monitoring wnętrza pojazdu. Po raz pierwszy pojawiły się też elektryczne tablice informacyjno-kierunkowe umieszczone na ścianie czołowej, bocznej i w środku pociągu. Wygodne siedzenia we wnętrzu pociągu. / Fot. Katarzyna Karaś

ED-74 będzie na razie obsługiwał relację Warszawa-Łódź. Docelowo na tej trasie znajdzie się 11 takich nowoczesnych pociągów. Podróż między miastami ma trwać zaledwie godzinę! Na realizację tego projektu przeznaczono ponad 140 mln zł, w tym w połowie dofinansowano go ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Już teraz zobaczcie, jak wygląda pociąg:


Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (9):

Sortuj komentarze:

Oby to coś ruszyło na dobre i nie miało początków, jak SKM w Warszawie, które obecnie już w miarę dobrze funkcjonuje.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Mnie się kompletnie nie podoba budowa w stylu "Cityurunner" :-/ Moim zdaniem powinny pojawić się jednak jakieś przedziały np. przeszklone do połowy... No i zdecydowanie inne fotele, takie jak mają obecne wagony kl. 1 i 2...

A kuriozalne jest dla mnie to, że 100% wygodniej podróżuje się w wagonie klasy 2 niż w fotelu nowego Actusa ;-/

Komentarz został ukrytyrozwiń

A no pucowali dworzec :) polecam artykuł na ten temat w Expressie Ilustrowanym z 23 sierpnia br. Pozdrawiam

Komentarz został ukrytyrozwiń

no i plusik :)

Komentarz został ukrytyrozwiń

oj będzie bal. Jeżdżę tą trasą codziennie i jakoś ten pociąg, a raczej jego pojemność budzi we mnie niepokój. Nie będę drugi raz szczegółowo się rozpisywał, bo pisałem o tej kwestii w komentarzu do innego artykułu. Dodam, że podobne obawy mają moi znajomi.
Za artykuł plusik i proponuję podrążyć temat ilości miejsc w pociągu w stosunku do liczby pasażerów. :)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dzięki Kamil, ale plusa chyba nie dałeś ;)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Czy drzwi pociagu będą odrózniac normalnych pasażerów od bandytów i złodziei ?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Krótki, ale jakże treściwy :) +

Komentarz został ukrytyrozwiń

A od wczoraj pucowali Fabryczny bo Edgar Gosiewski miał się pojawic na prezentacji Actusa w Łodzi :D

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.