Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

52009 miejsce

Nowości w branży SEO

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2009-03-16 11:10

Optymalizowanie działań reklamowych w wyszukiwarkach to obecnie jedno z ważniejszych zagadnień jakim żyje SEM*. Wybór skutecznej metody promocji serwisu w wyszukiwarce powinno być pierwszym krokiem na drodze ku skutecznej promocji serwisu.

Specjaliści branży SEO zgodnie twierdzą, że pozycjonowanie Long Tail jest obecnie najskuteczniejszą metodą pozycjonowania sklepów internetowych oraz rozbudowanych serwisów. Tego samego zdania są praktycy reklamy PPC Adwords. Dlaczego więc w rozmowach na temat strategii reklamowej dla serwisów tak często napotykamy na opór ze strony właścicieli sklepów internetowych, skoro ta forma promocji skierowana jest bezpośrednio do nich?

Przyczyn można dopatrywać się w niewiedzy. Brak podstawowych informacji na temat proponowanego rozwiązania jest częstą przyczyną niechęci. Dlatego też spróbujemy przybliżyć ideę reklamy wyszukiwarkowej Long Tail. Pod lupę weźmy sklep RTV/AGD.

Klientem sklepu internetowego paradoksalnie nie jest ten Klient, który poprzez zakupy chce zaspokoić swoje bieżące, konsumencko-bytowe, potrzeby. Klient taki jeżeli odczuwa palące braki sprzętowe - powiedzmy,  telewizor mu się zepsuł albo pralka nie wiruje jak powinna – udaje się w kierunku najbliższego sklepu** i wybiera produkt.

Klientem sklepu internetowego jest Klient, który planuje kupno nowego lub zmianę sprzętu na lepszy, sprawniejszy. Myśli, kombinuje, analizuje. Ma pieniądze i chce je dobrze wydać. Taki klient najpierw zacznie szukać informacji na temat tego jaki sprzęt warto kupić. Skorzysta ze specjalistycznych for czy też portali, którym ufa. Kiedy już znajdzie interesujący go model zacznie szukać miejsc, gdzie może go kupić. I nie będzie w tym celu korzystał z frazy „telewizory” ale będzie to już bardzo konkretna fraza – model owego interesującego sprzętu.

Tłumacząc Klientom zasadność stosowania Long Tail w promocji serwisu zachęcamy ich do stawiania właśnie na takich Klientów jednocześnie wskazując, że największe prawdopodobieństwo pozyskania takowego osiągniemy korzystając z fraz doprecyzowanych, które są podstawą Long Tail.

Nie bez znaczenia w opisywanym przypadku są koszty. Rozkładają się one nieco inaczej niż w przypadku pozycjonowania czy też linków sponsorowanych, których podstawą są frazy ogólne. Koszt pozycjonowania jednej frazy ogólnej bardzo często jest podobny do kosztu pozycjonowania zestawu 50 fraz. Nie wspominając już o kosztach licytacji konkurencyjnej, ogólnej frazy w przypadku linków sponsorowanych.

Wnioski. Reklama Long Tail jest dla tych, którzy pragną świadomie pozyskiwać Klientów z Sieci . Reklama Long Tail jest dla tych, którzy w celu zwiększenia obrotów gotowi są przyjąć tę ciągle nowatorską strategię promocji fraz doprecyzowanych, często niszowych. Ci klienci nie tracą tylko stopniowo umacniają swoja markę w wyszukiwarce

*SEM w znaczeniu wszystkich działań reklamowych obejmujących wyszukiwarkę: SEO, linki sponsorowane, pozycjonowanie
**przykładowo tego nie dla idiotów lub dla skner

Autor: Urszula Niemiec
Tekst pierwotnie opublikowany na stronie adnews.pl

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.