Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

8826 miejsce

Nowy rozkład jazdy pociągów. Zobacz jakie będa zmiany na kolei

PKP Polskie Linie Kolejowe opublikowały oficjalną informację prasową w związku z jutrzejszą zmianą rozkładu jazdy pociągów w Polsce. Poniżej publikujemy jego treść.

jak informuje PKP PLK od jutra,tj. 13 grudnia pasażerowie mają odczuć duże zmiany w podroży pociągami. Dzięki skróceniu czasu przejazdu na wielu zmodernizowanych odcinkach podróż ulegnie znacznemu skróceniu,nawet o 2-3 godziny. / Fot. Paweł Gruntowicz
Jeszcze krótsza podróż, komfortowe warunki jazdy, szeroka oferta PKP Intercity – w najbliższą niedzielę wchodzi w życie nowy rozkład jazdy pociągów.

Wraz z nowym rozkładem jazdy podróż pociągiem na kilkudziesięciu trasach w całej Polsce stanie się jeszcze krótsza. Intensywne prace modernizacyjne pozwoliły osiągnąć kolejne rekordowe czasy przejazdów. Zwiększy się liczba połączeń PKP Intercity, a pasażerowie będą mogli skorzystać z nowoczesnych pociągów i zmodernizowanych wagonów.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – zarządca infrastruktury kolejowej – w 2015 roku zmodernizowały lub wyremontowały ponad 800 km torów. Dzięki inwestycjom o wartości ok. 8 mld zł osiągnięte zostaną kolejne rekordowe czasy przejazdów pociągami. Rekordy padną na trasach z Trójmiasta do Wrocławia czy z Poznania do Krakowa. Szybciej pojedziemy również ze stolicy do Bielska-Białej, Olsztyna i Bydgoszczy.

Pasażerowie PKP Intercity pojadą szybciej pociągami Express InterCity Premium. Z Warszawy do Gdańska na przykład podróż zajmie 2h 39 min, czyli 19 minut krócej niż obecnie. Z Warszawy do Krakowa będzie można dostać się już w 2h 18 min. Szybciej do stolicy pojadą również mieszkańcy Katowic i Wrocławia. Najszybszym pociągiem dojadą odpowiednio w 2h 19 min oraz w 3h 28 min.

Od niedzieli pociągi wracają na trasę Warszawa – Białystok. Znikają również utrudnienia na jednej z najbardziej popularnych linii, czyli z Warszawy do Łodzi. Najszybszy pociąg będzie mógł pokonać tę trasę w niewiele ponad godzinę.

W stosunku do aktualnego rozkładu jazdy liczba połączeń PKP Intercity wzrośnie o 20% (z 302 do 365). Oferta zwiększy się m.in. na trasach: Gdynia – Wrocław, Olsztyn – Białystok czy Warszawa – Kielce. Podróżni będą także mogli wybrać się Pendolino do kolejnych miast. EIP pojedzie do Rzeszowa, Bielska-Białej i Gliwic. Na tory wyruszą nowoczesne składy Flirt. Pojadą między innymi z Warszawy do Bydgoszczy, z Krakowa do Szczecina czy na trasie Gdynia – Katowice.

W siatce połączeń znajdzie się więcej propozycji dla mieszkańców mniejszych miast, takich jak Kielce, Lublin, Bydgoszcz czy Olsztyn.

Łatwiejsze będzie planowanie podróży. Pociągi będą odjeżdżać w regularnych cyklach, np. co godzinę z Warszawy nad morze czy do Krakowa. Wygodniej będzie się także przesiąść, dzięki czterokrotnemu zwiększeniu liczby skomunikowań. Nowy rozkład to również możliwość podróży np. z Gdyni do Krakowa i z powrotem w ciągu jednego dnia.

Dzięki inwestycjom PKP Intercity o wartości 5,5 mld zł pasażerowie będą mogli skorzystać z nowoczesnych pociągów i zmodernizowanych wagonów. Standardem składów z kategorii InterCity (IC) są ergonomiczne fotele, nowoczesne toalety oraz klimatyzacja. Przy każdym fotelu zamontowano gniazdko oraz indywidualne oświetlenie. Dostępny jest również nowoczesny system informacji pasażerskiej. Osoby podróżujące z dziećmi w wybranych toaletach znajdą przewijaki dla niemowląt. Pociągi są dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności ruchowej – na pokładach znajdują się podjazdy lub windy ułatwiające wjazd osób na wózkach. Do dyspozycji podróżnych jest strefa gastronomiczna. Nowy i zmodernizowany tabor jest przystosowany do prędkości 160 km/h. Pociągi kategorii InterCity kursować będą m.in. na trasach : Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia - Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków - Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań) czy Trójmiasto - Wrocław.

Informacje o zmianach w rozkładzie jazdy są dostępne na dworcach i w Internecie od 22 listopada. Trafiają do pasażerów także m.in. poprzez: zapowiedzi na dworcach i w pociągach, profile na FB, infolinię 19 757. Do dyspozycji pasażerów jest także nowa strona www.portalpasazera.pl oraz m.in.: rozklad.plk-sa.pl, www.intercity.pl, oraz www.rozklad-pkp.pl.

Poza tradycyjnymi punktami informacyjnymi, jak kasy czy centra obsługi klienta, podróżni otrzymają wsparcie mobilnych informatorów, którzy w najbliższy weekend będą dyżurować na największych dworcach w Polsce. Można będzie również uzyskać pomoc ze strony pracowników punktów InfoDworzec, zlokalizowanych na 10 największych dworcach w kraju. W ponad 120 obiektach pasażerowie mają do dyspozycji bezpłatny dostęp do sieci wifi.

Grudzień to także miesiąc, w którym podróżnym udostępniane są kolejne nowe lub zmodernizowane dworce kolejowe. Niedawno otwarty został m.in. zupełnie nowy, dodatkowy dworzec Warszawa Zachodnia. Łącznie w latach 2012 – 2015 PKP S.A. zrealizuje prawie 90 inwestycji dworcowych za 1 mld zł.



Zródło: www.plk-sa.pl

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (4):

Sortuj komentarze:

Niestety teraz liczy się tylko ekonomia,dobro podróżnego jest na drugim miejscu. Znam małe miejscowości,gdzie z pociągów korzysta sporo osób,jednak kasa biletowa i poczekalnia od lat zamknięta,bo nierentowna. Pasażerowie w zimie marzną pod nowymi,plastikowymi wiatami i kupują bilety u konduktora.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziś też wybrałem się w podróż z Kolejami Mazowieckimi. Po 1,5 oczekiwaniu na spóźniony pociąg pomimo wcześniej wykupionego biletu zziębnięty zrezygnowałem z dalszej podroży.Przed reformą na PKP funkcjonowały na podrzędnych stacjach dworce w których można było przeczekać. Może nie były to komfortowe warunki ale było przynajmniej ciepło.
Dziś dworce , poczekalnie jako że nierentowne zniknęły .

Komentarz został ukrytyrozwiń

Niestety pierwszy dzień nowego RJ pokazał brak profesjonalizmu spółki PKP. Ale dajmy im jeszcze jedną szansę,może z dnia na dzień będzie lepiej ;-). Obecnie duży plus za Flirty (chociaż jak podaje "Rynek Kolejowy", były już pewne utrudnienia z nowymi pociągami). Szeroka oferta pociągów IC (składy z nowych i zmodernizowanych wagonów też idą na plus przewoźnika. Akurat ubolewam nad obcięciem dziennych składów IC z Przemyśla (przez Rzeszów,Dębicę,Tarnów,Bochnię,Kraków Płaszów) do Szczecina. Od tegorocznego rozkładu jazdy można pocieszyć się tylko jedynym połączeniem, jakim jest TLK Gombrowicz. Niestety pociąg jest zestawiony ze starych wagonów typu YB,oraz 11a,112a,które swoją świetność miały 30 lat temu. Mam nadzieję,że gdy Pesa dostarczy swoje EZT dla IC coraz więcej składów wagonowych będzie zestawione z komfortowych wagonów.Życzmy sobie miłej,komfortowej i krótkiej podróży ;-).

Komentarz został ukrytyrozwiń

Nowoczesne pociągi za miliony EURO kampanie reklamowe i promocyjne za miliony złotych, pensje prezesów spółek PKP jakich może pozazdrościć niejeden z milionerów a sieć trakcyjna z tamtej epoki. Sam miałem przyjemność tego doznać. Dziś dzięki porywistym wiatrom na dwie godziny stanęły pociągi do Warszawy i z Warszawy. Zabrakło prądu na podstacjach, nie udało się też szybko uruchomić awaryjnych źródeł energii.
Pasażerowie już chyba zdążyli się przyzwyczaić do wszelkich utrudnień jakie ma w swej bogatej ofercie PKP.
W końcu jak mawiał pewien klasyk - " sorry, taki mamy klimat" .

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.