Facebook Google+ Twitter

Nowy silnik dla Fiata 500 i 500C

Fiat wprowadza do gamy modeli 500 i 500C nową jednostkę 1.3 Multijet II generacji. Silnik spełnia normę emisji spalin Euro 5 oraz zostanie wyposażony w system Start&Stop.

Fiat 500 / Fot. FiatMoc wysokoprężnego silnika 1.3 Multijet II wynosi 95 KM. Osiągi, jakie zapewnia to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie w 10,7 sekundy i prędkość maksymalną 180 km/h.
1.3 Multijet II wyposażony jest w nowe wtryskiwacze Common Rail, które dzięki hydraulicznemu systemowi sterowania zaworami z większą precyzją kontrolują ilość paliwa wtryskiwanego do komory spalania, z szybszą i bardziej elastyczną sekwencją wtryskiwania w porównaniu z tymi stosowanymi dotychczas. Rozwiązanie to ma pozwolić lepiej kontrolować spalanie w silniku wysokoprężnym i pozytywnie wpłynąć na poziom spalania, emisję spalin, hałas i właściwości jezdne.

Nowy silnik wyposażony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii. System Start&Stop, który wyłącza i ponownie uruchamia silnik w warunkach ruchu miejskiego (konieczność zatrzymywania się i ruszania z miejsca) ma zapewnić spadek spalania do 8 proc. Bezpośrednio w przestrzeni silnika znajdzie się filtr cząstek stałych (DPF).

Fiat 500C / Fot. FiatPonadto, wraz z nowym silnikiem 1.3 Multijet II o mocy 95 KM, Fiat 500 wprowadza w gamie nowe tylne zawieszenie z belką skrętną i z drążkiem stabilizatora, które wywodzi się z modelu Abarth 500 i zostało już wykorzystane w modelu 500C. Model Fiat 500 z nową jednostką napędową będzie dostępny w Polsce w pierwszym kwartale 2010 roku. Ta sama jednostka pojawi się także w modelu 500C wraz z premierą tego modelu w Polsce.

Źródło: Fiat Auto Poland

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.