Nowy silnik 1.2 TSI dostępny dla Polo, Golfa, Golfa Plusa i Golfa Varianta. Cechą charakterystyczną jednostki jest efektywność i niska emisja szkodliwych substancji. Silniki TSI rozpoczęły nowy rozdział w historii silników benzynowych.
TSI o pojemności 1.2 litra z bezpośrednim wtryskiem benzyny, mimo stosunkowo niewielkiej pojemności skokowej, aby nie pozostawał w tyle za większymi silnikami pod względem mocy i momentu obrotowego, wyposażono go w turbosprężarkę. Dzięki niej maksymalny moment obrotowy 175 Nm jest dostępny już przy 1.550 obr./min. Nowe Polo z tą jednostką przyspiesza do 100 km/h w 9,7 sekundy, prędkość maksymalna wynosi 190 km/h, a średnie zużycie paliwa zaledwie 5,3 l/100 km.
Udoskonalanie małych, lecz mocnych silników z tej serii polega między innymi na optymalizacji pod względem tarcia i dążeniu do obniżenia masy, które nie ogranicza się tylko do zastosowania aluminiowego korpusu silnika. Ponadto zupełnie nowe dostrojenie bezpośredniego wtrysku zapewnia równomierny rozwój siły, niskie zużycie paliwa i niewielką emisję CO2.
Silnik produkowany będzie w fabryce Skoda Auto w Mlada Boleslav. Jednostka znajdzie zastosowanie w różnych samochodach koncernu VW wytwarzanych nie tylko w Europie, ale także w Brazylii i Meksyku. Oprócz wspomnianych wyżej modeli pojazdów, znajdzie on zastosowanie w modelach, takich marek, jak:
Audi, Seat czy Skoda, w której silnik 1,2 TSI jest podstawową jednostką napędową modelu Yeti.
Źródła: Volkswagen, Skoda
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?