Tramwaj ma długość 40,5 m, siedem drzwi wejściowych oraz dwa moduły niskopodłogowe. Zainstalowano specjalne urządzenia przegubowe, więc wsiadając obojętnie którymi drzwiami do pojazdu, możemy przejść jego całą długość bez potrzeby przesiadki z wagonu do wagonu.
Pojazd wyposażony jest w nowoczesną klimatyzację oraz urządzenia monitorujące. Zainstalowano też system głosowego zapowiadania przystanków.
Tramwaj jest przeznaczony do obsługi najdłuższej trasy w Krakowie: Bronowice Nowe - Wzgórza Krzesławickie w Nowej Hucie. Na czas remontu ul. Karmelickiej od piątku 20 kwietnia kursować będzie na linii nr 1. Na tych liniach jest zawsze pełne obłożenie pasażerami. Pojazd posiada 64 miejsca siedzące oraz 240 miejsc stojących.
Mimo trudności finansowych, krakowskie MPK, przy udziale miasta, stara się modernizować tramwaje oraz zakupywać nowy sprzęt do miejskiego transportu szynowego.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?