Facebook Google+ Twitter

Nowy wizerunek polskich firm

Coś co na początku lat dziewięćdziesiątych wydawało się niemożliwe, teraz staje się coraz bardziej powszechne. Polskie marki, które swoją świetność przeżywały w czasach PRL-u, często są teraz symbolem najwyższej jakości.

Wiele polskich marek zostało gruntownie odmłodzonych. Grafika Artur SzczęsnyWólczanka i Vistula - ubrania z górnej półki

Chociaż takie firmy odzieżowe, jak Wólczanka czy Vistula nigdy nie znikły z polskiego rynku, to jednak był okres w którym ich pozycja nie była najmocniejsza. Po 1989 roku polskie sklepy zostały zalane masą garniturów i koszul z zagranicy, które były ładniejsze i tańsze od polskich ubrań. Bogatsi klienci zaczęli kupować garnitury i koszule od Pierre Cardin, a biedniejsi wybrali tanie ubrania z targowisk. Polskie marki stały się niemodne.
Dzisiaj produkty Wólczanki i Vistuli są jednymi z najbardziej cenionych przez polskich klientów. Kojarzą się one z najwyższą jakością, elegancją oraz nowoczesnością. Stało się tak głównie dzięki nastawieniu się tych firm na szycie wysokiej jakości ubrań (a to zawsze się opłaca) oraz "odmłodzeniu" marek Wólczanka i Vistula.

Wawel i Zelmer - czekoladki z Krakowa i odkurzacze z Rzeszowa

Wawel przez wiele lat przegrywał walkę na polskim rynku słodyczy z nowymi zachodnimi markami i nie potrafił znaleźć na nim swojego miejsca. Po kilku chudych latach nadchodzą chyba dobre czasy dla tej firmy, gdyż znalazła ona wreszcie swoje miejsce i zdecydowanie kreuje swój nowy wizerunek. Firma chce się stać marką z górnej półki (na wzór szwajcarskiego Lindt'a). W tym celu Wawel otworzył sieć sklepów firmowych, w których można kupić czekoladki krakowskiej firmy. Wystrój tych sklepów ma podkreślać wysoką jakość dostępnych tu produktów.

Produkująca sprzęt AGD rzeszowska firma Zelmer zawsze miała silną pozycję na polskim rynku, jednak ostatnia kampania reklamowa tej firmy pokazuje, że zaczyna ona walczyć o część rynku zarezerwowaną wcześniej dla takich firm jak Braun czy Philips. Zelmer chce zdobyć zamożnych klientów i do nich kieruje swoją ofertę. Mają mu w tym pomóc m.in. znakomite reklamy prezentujące wytrzymałość i najwyższą jakość produktów tej firmy oraz inne zabiegi tworzące nowy wizerunek tej firmy.

Przekrój - przeprowadzka z Krakowa do Warszawy

Opisując rewitalizację polskich marek warto wspomnieć o Przekroju. Właściciel tego zasłużonego krakowskiego tytułu przemienił to niszowe czasopismo w jeden z najmodniejszych polskich tygodników, który przez pewien czas rywalizował pod względem ilości sprzedanych egzemplarzy z Polityką i Wprost. Rewolucyjna zmiana wizerunku tego tygodnika, zatrudnienie Piotra Najsztuba na stanowisku redaktora naczelnego pisma i uczynienie go twarzą tego projektu okazały się strzałem w dziesiątkę. Oryginalna kampania reklamowa sprawiła, że czytelnicy (raczej inni niż ci, którzy czytali stary krakowski Przekrój) znowu zaczęli kupować Przekrój i stał się on modny wśród młodych ludzi. Mimo, że Przekrój przeżywa teraz trochę gorszy okres, to jednak z nowym redaktorem naczelnym, znakomitym fachowcem Mariuszem Ziomeckim, czasopismo ma szansę znowu powalczyć o wyższą pozycję w rankingu tygodników opinii.

We wszystkich powyższych przypadkach właściciele znanych polskich firm znakomicie wykorzystali potencjał drzemiący w markach tych firm. Polacy mają zaufanie do rodzimych marek, a że polskie produkty nie odbiegają dziś jakością od tych zachodnich, to z ochotą sięgają oni po koszule Wólczanki czy odkurzacze Zelmera - z pożytkiem dla polskiej gospodarki.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.