Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

30819 miejsce

Nowy wymiar Mini

Mini Beachcomber Concept jest czwartą wersją Mini. Mierzący około cztery metry długości samochód posiadał będzie napęd na wszystkie koła. Nowy układ zawieszenia sprawi, że podróżujące nim osoby będą siedziały nieco wyżej. Zaprezentowany będzie szerokiej publiczności na targach NAIAS w Detroit, które rozpoczną się 16 stycznia 2010.

 / Fot. BMWRzućmy okiem na stylistykę nadwozia. To, co dostrzegamy to nadwozie wyraźnie nachylone w kierunku drogi. Mocno wyprofilowana maska silnika z wyraźnym przetłoczeniem nad blokiem silnika ze zintegrowanymi wlotami powietrza pod przednim grillem oraz skrajnie umieszczone lampy przeciwmgielne. Charakterystyczna, sześciokątna osłona chłodnicy w stylu Mini odziedziczyła zarys i kształt linii po modelu Mini Moke.

Otoczenie tablicy rejestracyjnej stanowi stylistyczne nawiązanie do designu przedniego wlotu powietrza. Duże reflektory umieszczono tradycyjnie w chromowanych obwódkach, podobnie jak tylne lampy. Krótki przedni i tylni zwis oraz szeroki rozstaw kół. Ponadto masywne nadkola i błotniki z 17-calowymi kołami ze stopów lekkich.

 / Fot. BMWPojazd pozbawiono konwencjonalnego dachu oraz drzwi. Przed wiatrem i deszczem ochroni zdejmowany, miękki dach, który po zwinięciu zajmuje bardzo mało miejsca. W razie potrzeby dach można szybko i sprawnie rozłożyć i rozciągnąć nad pojazdem niczym pokrowiec na łodzi, mocując go na ramie przedniej szyby, panelu tylnym i bocznych otworach wejściowych. Dach wykonano z bardzo lekkiego i wytrzymałego włókna. Po bokach i z tyłu znajdziemy tam przeźroczyste wstawki, które mają imitować okna i tylną szybę.

Mini Beachcomber Concept może być wyposażony również w sztywny dach, który przytwierdza się do ramy przedniej szyby, wówczas spoczywa na specjalnych mocowaniach poprzecznego pałąka ochronnego. Dach dostępny jest z plastikowymi panelami (w kolorze nadwozia) dachowymi, bocznymi i tylnymi. Wykonano je z lekkiego tworzywa sztucznego. Główny zamysł to przeniesienie idei twardego, zdejmowanego dachu również na drzwi i pokrywę bagażnika.

 / Fot. BMWW zakresie bezpieczeństwa na wypadek dachowania lub przewrócenia się pojazdu na bok zastosowano stabilną ramę klatki przedziału pasażerskiego. Wytrzymuje ona największe obciążenia dzięki wzmocnionym słupkom A oraz równie masywnemu drążkowi łączącemu słupki D, który dodatkowo wzmocniono wbudowanym, poprzecznym wspornikiem. Element ten wykonano z wyjątkowo wytrzymałej stali, co zapewnia maksymalną sztywność przy jednoczesnym zachowaniu optymalnej masy, a wszystko to oczywiście z myślą o ochronie podróżnych. Poprzeczny wspornik w kolorze nadwozia, dzięki odpowiedniej geometrii zwiększa wytrzymałość i stabilność konstrukcji przedziału pasażerskiego. Ponadto znajdziemy na nim wtopiony napis „MINI”. Napis widać wyraźnie, gdy spojrzymy na samochód od tyłu i nieco z góry.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.