Facebook Google+ Twitter

O co chodzi z tymi zakupami grupowymi?

Zakupy grupowe to zjawisko, które ostatnimi czasy cieszy się sporą popularnością. Entuzjaści oszczędzania zacierają ręce, bo kupują usługi za pół ceny, sceptycy zaś zastanawiają się, gdzie jest kruczek.

 / Fot. Gruper.plZ punktu widzenia przedsiębiorstw, które wystawiają swoje usługi na platformach zakupów grupowych, takich jak: Gruper.pl, Groupon.pl, Mydeal.pl, Citeam.pl czy Okazik.pl to inwestycja w reklamę. Oferując swoje produkty za połowę ceny, próbują zdobyć klienta. I nie ma w tym nic dziwnego, gdyż - wiadomo nie od dziś - reklama dźwignią handlu. Jak to działa od środka?

Za pół ceny nie znaczy gorzej

Klienci, którzy korzystają z zakupów grupowych nie muszą obawiać się, że zostaną potraktowani gorzej. Wręcz przeciwnie. Każda osoba z zakupionym rabatem to potencjalny późniejszy klient, dlatego usługodawcy dokładają wszelkich starań, by jakość usług świadczona była na najwyższym poziomie. Nic bardziej szkodliwego niż rozczarowany konsument. W dobie Internetu, może on bardzo szybko swoim niezadowoleniem podzielić się na forach internetowych z innymi użytkownikami i odstraszyć od firmy.

Również sztuczne zawyżanie cen przez usługodawców nie wchodzi w grę. Istnieje wśród internautów obawa, że usługodawca, by za dużo nie stracić na rabacie, celowo zawyża pierwotną cenę usługi. I znów z pomocą przychodzi Internet, w którym wszystko można sprawdzić. Nie dość, że użytkownik online potrafi błyskawicznie znaleźć usługodawcę, zobaczyć jego oferty, to jeszcze za pomocą porównywarek często sprawdza ceny u konkurencji, by przekonać się o tym, czy dany produkt jest rzeczywiście w okazyjnej cenie.

Czy można zgłosić reklamację?

Niezadowolenie z usługi można zgłosić zawsze. Takie jest prawo konsumenta. Wyjątku od niego nie stanowią serwisy zakupów grupowych. Zakupiony kupon klient może zwrócić w ciągu 10 dni roboczych bez podawania przyczyny. Poza tym, jeśli użytkownik zauważy, że przedsiębiorca sztucznie zawyża cenę usługi, by zniżka nie dotknęła za bardzo jego kieszeni, również może to zgłosić do portalu. Niezadowolenie może wyrazić również i wówczas, gdy skorzysta już z usługi, a ta okaże się niesatysfakcjonująca.

Zobacz także:

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (11):

Sortuj komentarze:

gabi76
  • gabi76
  • 28.08.2011 13:59

@Ewa Szafranowicz: wydaje mi się, że tego typu podejście polskich usługodawców wynika z braku należytej wiedzy na temat tego, jak powinni traktować zakupy grupowe. dla małych i średnich przedsiębiorców stanowią one przecież doskonałe narzędzie marketingowe służące poszerzeniu bazy dotychczasowych lojalnych i zadowolonych klientów. szkoda, że nie wszyscy umieją taką szansę wykorzystać.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Korzystałam kilkakrotnie z tej formy zakupów. Teraz już wiem, że muszę unikać ofert składających się z wielu "dodatków", które tak naprawdę trudno sprawdzić i wyegzekwować. Proste hasło i łatwa do sprawdzenia cena wyjściowa w salonie. Zdarzyło mi się zadzwonić i spytać o zabieg a w odpowiedzi pani spytała czy dzwonię z grupona czy normalnie....

Komentarz został ukrytyrozwiń
kotek
  • kotek
  • 24.08.2011 23:20

Chodzi o to, ze jest taniej i mozna poprobowac - roznych zabiegow, roznych kursow, no i roznych knajp. ja akurat lubie grupera, a wy co rekomendujecie?

Komentarz został ukrytyrozwiń
Jędrula
  • Jędrula
  • 24.08.2011 15:18

w sumie rzeczowy artykuł. podstawą udanych zakupów na tego typu portalach jest racjonalne podejście do transakcji - research, dokładne przeczytanie oferty, etc. a jeśli faktycznie dany deal okaże się niezadowalający możemy złożyć reklamację.

Komentarz został ukrytyrozwiń
Oilrig
  • Oilrig
  • 24.08.2011 13:25

Aha, dodam, że zrobiłem za pośrednictwem Groupona klimę w aucie - full serwis - w Siemianowicach za 69 zł.

Masakra, gdzie się nie pójdzie normalnie to żądają minimum 150 zł. Ja dałem 69 plus 13 zł ekstra usługi nieobjęte grouponem.

Komentarz został ukrytyrozwiń
Oilrig
  • Oilrig
  • 24.08.2011 13:23

Popieram ta formę zakupów jednak trafiłem równiez na oczywistą próbę zrobienia z klientów idiotów - Groupon zaproponował mi firmę sprzedająca m.in. AGD (czajnik bezprzewodowy), ktory PONOĆ był przeceniony o 40%, tylko dla uczestników Groupona, na cenę bodaj 200 zł.

Gdy zajrzałem na Ceneo i Skąpca okazało się, że normalna cena tego czajnika u innych sprzedawców to 180-200 zł. W Grouponie przecena z 350 na 200.

Cóż, ciekawie jak czuje się tych kilkudziesięciu durniów, ktorzy skorzystali z tej "wyjątkowo promocyjnej" ceny...

Komentarz został ukrytyrozwiń
Gabi
  • Gabi
  • 24.08.2011 11:18

Ja z chłopakiem kupiliśmy już wiele kuponów do restauracji i powiem, że byliśmy bardzo zadowoleni! Te wszytstkie kupony z grupona, grupera i innych wyszukujemy na www.godealla.pl i nadal bedziemy korzystac chyba ze sie natniemy :)

Komentarz został ukrytyrozwiń
Natalie
  • Natalie
  • 23.08.2011 22:51

Ja też lubię polować na fajne oferty, a najczesciej korzystam z polskiego Grupera. Probowalam ofert resturacyjnych, ale teraz chcialabym znalezc fajny kurs jezykowy.

Komentarz został ukrytyrozwiń
Marcy
  • Marcy
  • 23.08.2011 20:51

też korzystam z takich ofert. Trzeba umieć szukać, ale można trafić na niezłe perełki

Komentarz został ukrytyrozwiń
zakupoholiczka
  • zakupoholiczka
  • 23.08.2011 14:13

Bardzo lubię zakupy grupowe. I brawa dla Ciebie Aniu za naprawdę rzeczowy artykuł. Najczęściej korzystam z Grupera, mają jedyne w swoim rodzaju oferty i nigdy nie słyszałam złego słowa na ich temat. Sama też nie mogę nic złego powiedzieć , korzystałam i z restauracji z grupera, też z zabiegów kosmetycznych, a nawet z zakupu kosmetyków. Nie miałam żadnych problemów! Polecam i pozdrawiam - Martyna maniaczka zakupów

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.