Facebook Google+ Twitter

O outsourcingu w przetwarzaniu danych

Weryfikacja poprawności danych, wprowadzenie ich do systemu, eliminacja duplikatów, obawa przed negatywnymi wynikami kontroli GIODO to główne problemy, z którymi zmagają się marketingowcy i agencje reklamowe zajmujące się przetwarzaniem baz danych.

Celem wielu akcji marketingowych jest nie tylko budowa świadomości istnienia danej marki, ale także pozyskiwanie baz danych. W końcu 10 tys. osób, które wypełnią formularz zgłoszeniowy w danym konkursie, to tak naprawdę 10 tys. kontaktów do osób bezpośrednio zainteresowanych naszą ofertą. Przetworzenie takiej listy własnymi siłami, zgromadzenie informacji o klientach, analiza poszczególnych osób i firm, a w końcu podział na stosowne grupy docelowe to zajęcie wymagające know-how i narzędzi, choć bez wątpienia niezwykle opłacalne i warte "zachodu". Od pewnego czasu na rynku znaleźć można jednak firmy, które funkcjonując w oparciu o model outsourcingu, zajmują się przetwarzaniem i czyszczeniem baz danych, dbając o zapewnienie im właściwego poziomu higieny i wymaganego przez stosowne ustawy bezpieczeństwa.

- Mimo że wprowadzenie danych do systemu to nie wszystko, obserwacja firm tworzących tego typu bazy lub wykorzystujących je do działań marketingowych wykazała brak stosunkowo prostego narzędzia dedykowanego do tworzenia czy obsługi zebranych zbiorów - mówi Wojciech Jachowski, new business manager z poznańskiej firmy e-Data Systems.

Kiedy warto zlecić obsługę baz na zewnątrz?

Przede wszystkim wtedy, gdy zdobyte kontakty planuje się wykorzystać do późniejszych akcji marketingowych lub jest ich zbyt dużo, by samodzielnie zweryfikować ich poprawność, występowanie duplikatów czy uzupełnić o inne dane, jak np. kod pocztowy czy płeć. Z tego typu usług korzystają wszystkie te firmy, których działania marketingowe opierają się na pozyskiwaniu setek tysięcy kontaktów - np. firmy z branży FMCG przeprowadzające konkursy w sieciach handlowych lub inne, których akcje marketingowe polegają np. na pozyskiwaniu opinii konsumentów poprzez zachęcenie do wypełnienia ankiet.

W jaki sposób działa firma zewnętrza przy obsłudze pozyskanych danych? Na początek klient powinien dostarczyć bazy danych, konsumenckie - B2C lub/i biznesowe - B2B (w formie elektronicznej lub papierowej, np. kuponów czy ankiet). Następnie operatorzy wprowadzają dane do jednego, bezpiecznego miejsca na platformie internetowej, czyszczą je oraz w razie potrzeby uzupełniają o brakujące elementy (jak kod pocztowy, miasto, płeć itp.), które pozwalają na ich późniejsze grupowanie wg różnych kryteriów.

- Co niezwykle istotne w przypadku współpracy z firmą zewnętrzną to zakładane Data-Flow. Tylko skutecznie obrana strategia pozwala na zdefiniowanie i uregulowanie wszystkich źródeł spływu danych, tak by w sposób bezpieczny trafiły z punktu A (od klienta) do punktu B (firmy, która zajmie się ich przetworzeniem) - dodaje Wojciech Jachowski.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.