Facebook Google+ Twitter

Ocean smaków na talerzu

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2014-04-09 13:36

Wiosna to doskonały czas na zmiany. Rewolujcę warto zacząć od kuchni wprowadzając do niej nowe i zdrowe smaki. Zwróćmy uwagę na ryby oraz owoce morza, które stają się coraz bardziej popularne i podbijają serca smakoszy na całym świecie.

Owoce morza oraz ryby są nie tylko pysze, ale również zdrowe. Potencjał zdrowotny tych skarbów morza jest naprawdę imponujący, lecz nie zawsze potrafimy go docenić i wykorzystać. Zawierają one silne antyoksydanty oraz substancje przeciwzapalne, a jednocześnie stanowią cenne źródło wartościowych kwasów omega-3, witamin i mikroelementów. Regulują również procesy przemiany materii oraz wiele funkcji organizmu. Szybkie zapamiętywanie, kojarzenie, umiejętność skupienia to nie tylko efekt ćwiczeń umysłowych, ale także zasługa diety, szczególnie ryb. Dlatego warto wprowadzić do swojej diety ryby i owoce morza i gościć je na stole przynajmniej 2 razy w tygodniu.

Popularna za granicą dieta rybna wciąż jest stosunkowo rzadko stosowana w Polsce, a szkoda, bo stanowi doskonały sposób na szybkie, zdrowe i smaczne odchudzanie. Najlepsze efekty odchudzające uzyskuje się jednak, wybierając chude ryby (np. flądra, okoń morski, sola) i przyrządzając je w niewielkiej ilości oleju. Zapiekane, grillowane, wędzone lub gotowane na parze, ryby - każdy znajdzie wariant odpowiedni dla siebie. Bardziej odważni smakosze mogą spróbować owoców morza, takich jak mule czy kalmary, które również są niskokaloryczne, a umiejętnie przygotowane będą pysznym uzupełnieniem diety.

Wbrew popularnej opinii, przygotowanie dania z ryb lub owoców morza nie jest zadaniem bardzo trudnym, szczególnie dziś, kiedy bez problemu można je kupić w hipermarkecie, a Internet dostarcza nam licznych przepisów. W Warszawie spotkać można również cudownie miejsca, gdzie mamy możliwość skosztowania najlepszych skarbów morza. Strefa Restauracja & Bar jest jednym z nich, w menu lokalu znajdują się takie specjały jak tatar z krewetek, zupa rybna z red curry, czy pieczony labraks z panierką z suszonymi pomidorami i ziołami.
Łosoś sous-vide podany z musem z bobu i czarnym makaronem i sałatką z rukoli z ananasem i suszonymi pomidorami (przepis Strefa Restauracja & Bar)

Składniki na 4 osoby
Łosoś filet 800 g
pieprz kolorowy do smaku
cytryna 100 g
limonka 100 g
bób mrożony 500 g
cebula 200 g
bulion mięsny100 g
makaron czarny 360
sól do smaku
pieprz czarny wg uznania
garść rukoli
suszone pomidory 100 g
ananas świeże 200 g

Makaron gotujemy al dente. Rybę oczyścić, umyć i osuszyć papierowym ręcznikiem. Łososia marynujemy w pieprzu kolorowym, soli, zamykamy próżniowo i gotujemy w 52,5 C* przez 25 minut.
Mus z bobu: Bób gotujemy w wodzie do miękkości, schładzamy i obieramy ze skóry, miksujemy w termomiksie dodając bulion i doprawiając do smaku solą, pieprzem i limonką. Ananasa obrać pokroić i usmażyć z dodatkiem suszonych pomidorów, pod koniec smażenia dodać rukolę.
(Dorota Piejko)

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.