MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Od wtorku PKP zapłaci pasażerom za spóźniony pociąg

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Pasażerowie będą mogli domagać się odszkodowania za spóźniony pociąg
Pasażerowie będą mogli domagać się odszkodowania za spóźniony pociąg
Od 24 listopada pasażerowie będą mogli liczyć na odszkodowanie za spóźniony pociąg.

Każdy oczekujący na spóźniony pociąg będzie mógł liczyć od przyszłego wtorku na odszkodowanie od PKP Intercity. Na początku będą to vouchery, wydawane już przez konduktora w pociągu. Uprawniać będą do zakupu kolejnego biletu za połowę ceny.

Konieczność wypłacania odszkodowań w gotówce nałoży na PKP rozporządzenie unijne wchodzące w życie 3 grudnia. Zgodnie z nim pasażerowie będą mogli starać się o odszkodowanie o wartości co najmniej 25 proc. ceny biletu w przypadku opóźnień z winy przewoźnika od 60 do 119 min.

Odszkodowanie będzie sięgało 50 proc. ceny biletu, gdy pociąg będzie miał opóźnienie powyżej 2 godz. W przypadku opóźnień powyżej jednej godziny przewoźnicy kolejowi będą też musieli zapewnić pasażerom posiłki i napoje, a w szczególnych przypadkach - również nocleg. Te przepisy dotyczyłyby wszystkich przewoźników kolejowych. Do tej pory poszkodowani pasażerowie mogli dochodzić swych spraw przed sądem.

Źródło: tvn 24

od 7 lat
Wideo

Nowi ministrowie w rządzie Donalda Tuska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto