Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Oddala się wizja zachodniej obwodnicy Radomia

Redakcja
Już prawie siedem lat ciągnie się sprawa budowy zachodniej obwodnicy Radomia, czyli 24-kilometrowego odcinka, który od strony zachodniej omijałby Radom i tym samym odciążał ten fragment trasy E7.

To jedna z najbardziej ruchliwych nitek drogowych w Polsce, łącząca Gdańsk z Warszawą i Krakowem. Odcinek między stolicą a Radomiem został już częściowo zmodernizowany w czasie przygotowań do Euro 2012, jednak budowy samej obwodnicy nie udało się wtedy nawet rozpocząć.

W 2007 roku GDDKiA zapewniało, że budowa obwodnicy skończy się najpóźniej w 2013 roku. Do tego czasu jednak inwestycja nawet nie ruszyła – wycięte zostały jedynie tereny leśne w okolicy Szydłowca i Skarżyska-Kamiennej, jednak pod przebudowę innego odcinka E7 łączącego się z obwodnicą. W późniejszych rozmowach prowadzonych między Urzędem Miasta Radomia a wojewodą mazowieckim i Ministerstwem Transportu, Budownictwa i Gospodarki Wodnej obiecano rozpoczęcie prac na przełomie 2013/2014 roku. Inwestycja jednak wciąż nie ruszyła z powodu nadal trwającego przetargu, zaś rzeczniczka warszawskiego Oddziału GDDKiA, Małgorzata Tarnowska, w rozmowie z serwisem radom.gazeta.pl określiła termin jej oddania na rok 2017. Zupełnie inną datę podaje jednak sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, Zbigniew Rynasiewicz, według którego zakończenie prac ma się odbyć dopiero na przełomie 2018/2019 roku.

Pierwszy przetarg na budowę obwodnicy zachodniej miał miejsce w 2009 roku i był ogłoszony przez warszawski Oddział GDDKiA – w planach było wtedy zakończenie prac do 2012 roku – jednak po upływie terminu decyzję unieważniono w czerwcu 2013r. Kolejny przetarg został ogłoszony w sierpniu tego samego roku i stanęło do niego 14 firm, z których tylko kilka przeszło do drugiego etapu – ogłoszenie wyników planowane jest na wrzesień.

Sama obwodnica ma liczyć nieco ponad 24 kilometry długości i przebiegać będzie na najbardziej ruchliwym obszarze E7 w tej części regionu. Budowa rozpocznie się w miejscowości Kępiny, a następnie zostanie przeprowadzona przez gminy Jedlińsk, Zakrzew, Wolanów, Kowalę i Orońsko. Prócz tego planowane jest połączenie zachodniej obwodnicy ze zmodernizowaną trasą E7 na odcinku od Krogulczej Suchej do granic województwa mazowieckiego z województwem świętokrzyskim. Ten fragment prac ma jednak poprowadzić kielecki Oddział GDDKiA.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto