Odkrycie Hubble’a. Istnienie życia poza Ziemią prawie pewne?

Teleskop Hubble’a dostarczył informacje o odkryciu prawdopodobnie 16 nowych planet znajdujących się w głębinach Drogi Mlecznej.

Człowiek od zawsze zadaje sobie pytanie o to, czy jest jedyną inteligentną istotą w kosmosie. W ostatnich dziesięcioleciach zrobiliśmy gigantyczny krok naprzód jeżeli chodzi o badania przestrzeni kosmicznej, a ciągle rozwijająca się technika umożliwia nam poznawanie i uświadamianie sobie jej powalających wręcz ogromów.

Teleskop Hubble’a dostarczył na przykład niedawno informacje o odkryciu prawdopodobnie 16 nowych planet znajdujących się w głębinach Drogi Mlecznej. Naukowcy z NASA podczas ostatnich 15 lat odkryli ponad 200 planet znajdujących się poza naszym układem słonecznym. Jednak te zlokalizowane niedawno znajdują się, w co najmniej 10-krotnie większej odległości od Ziemi. To odkrycie potwierdza, iż planety nie występują tylko w pobliżu słońca, ale również w innych rejonach galaktyki.

Odkrycie Hubble’a jest dla naukowców potwierdzeniem, że podobne planety mogą znajdować się w każdym zakątku wszechświata i to w ogromnych liczbach. Naukowcy analizując wszystkie odkryte do tej pory planety i gwiazdy przypuszczają, iż w naszej galaktyce znaleźć możemy się ok. 6 miliardów planet rozmiarów Jowisza.

Mario Livio naukowiec koordynujący program naukowy sprawujący pieczę nad projektami teleskopu Hubble’a stwierdził, że wszyscy śnimy i jesteśmy marzycielami, a jednym z elementów tego snu są właśnie poszukiwania życia poza Ziemią. Teraz sen powoli staje się rzeczywistością, naukowcom udaje się potwierdzać przypuszczenia mówiące o mnogość planet znajdujących się w naszej galaktyce. To sprawia, że prawdopodobieństwo odkrycia miejsca spełniającego warunki w których mogło rozwinąć się inteligentne życie, zwiększyło się więc diametralnie.

Kailash Sahu naukowca z NASA zdziwił fakt, iż pięć z nowo odkrytych planet okrąża swoje gwiazdy w bardzo bliskiej odległości. Pełny obieg zajmuje im mniej więcej tyle, ile trwa jeden ziemski dzień. Niestety, jest mało prawdopodobne, żeby życie znajdowało się na którejś z tych nowych planet, są to bowiem obiekty typu Jowisza, a temperatura na planecie najbliższej słońca w swym układzie słonecznym dochodzi do 1649 st. C. Właśnie taki typ planet udaje się łatwo zlokalizować.

Jestem przekonany, że potwierdzenie istnienia inteligentnego życia poza naszą malutką planetą stanowi tylko kwestię czasu. Będą pojawiać się coraz to nowe informacje, odkrycia, aż w końcu, pewnego dnia ten fakt stanie się dla nas oczywisty. Od lat jestem publicystą poruszającym tematy zjawisk paranormalnych, to jest moja wielka pasja. Poranek staram się zaczynać od przejrzenia światowych serwisów naukowych itd. I kończąc, pozwolę sobie na pewną uwagę.

Zaznaczam, iż nie chcę tworzyć tutaj żadnych wyolbrzymionych spiskowych teorii czy czegoś takiego, sądzę jednak, iż są grupy ludzi, naukowców itd., szczególnie w Stanach Zjednoczonych, które dysponują o wiele większą wiedzą niż MY – zwykli śmiertelnicy. Mam wrażenie i to od wielu lat, że co jakiś czas specjalnie przygotowane „dawki” tych informacji trafiają do opinii publicznej. Ma to za zadanie jakby „oswajanie” społeczeństwa z tymi tematami. Ale może jest to tylko moje subiektywne odczucie? Nie wiem. A może z drugiej strony ktoś za tym stoi, ktoś wszystko to kreuje. Kto wie...

Przy pisaniu artykułu korzystałem z Washington Post - www.washingtonpost.com

Łukasz Mały Astronom
  • Łukasz Mały Astronom
  • 05.10.2011 10:27

Muszę przyznać ze bardzo ciekawie to napisałeś szkoda że wcześniej nie czytałem twojego "postu" gdyż zaczynałem od książek itd , ja wierze w to ze za kilka lat my znajdziemy życie na innej na planecie nie chodzi mi tutaj o formy tak rozwinięte jak my , chociaż jeżeli są takie formy to na pewno też szukają życia na innych planetach więc to tylko potrwa jeszcze kilka lat.

Bartek Balanowkski
  • Bartek Balanowkski
  • 16.09.2011 20:15

Hmm są miliony planet,miliony dróg mlecznych w milionach galaktyk więc to ze istnieje inna cywilizacja jest pewne na 90% ja w to wrze:)

Bartłomiej Kalinowski
  • Bartłomiej Kalinowski
  • 18.06.2011 23:48

Jeżeli nas stworzył Bóg - to kto stworzył jego - a kto stworzył tego co stworzył boga?????.. itd....
Dla Mir - kościuł musi się przygotować na konkurencję

jacofree
  • jacofree
  • 18.01.2011 12:25

Witam.Mysle ze niebawem przekonamy sie ze nie jestesmy sami.Oby mieli pokojowe zamiary ;-)

Marcin B
  • Marcin B
  • 31.10.2010 22:31

marceli
popieram twoją wypowiedz i chce coś jeszcze dodać
kościół użyje całej swojej siły żeby utrzymać 'ich' niby historie prawda (dla pieniędzy)

marceli
  • marceli
  • 28.10.2010 02:12

i tak życie w kosmosie istnieje a całe to pisanie że życie na ziemi stworzył Bóg wydaje się dziwne tylko jest jedno zastanawiające pytanie kto w takim razie stworzył to wszystko bo nie mógł istnieć wszechświat od zawsze bo to jest niemożliwe wszystko ma swój początek. Ale jeszcze jest jedno ważne stwierdzenie w chwil gdy potwierdzi się istnienie życia na innej planecie ludzkość będzie musiał wszystkie książki pisać na nowo a to co jest nie możliwe i niewyobrażalne stanie się rzeczywistością to tylko kwestia czasu.
I w momencie odkrycia życia lub nawet kontaktu z inną rasą kościół i księża ze swoimi naukami mogą się wypchać i skończy się grabienie ciemnego narodu z kasy. A życie na ziemi wzięło się z kosmosu dzięki meteorytu z marska po kolizji z bardzo dużym obiektem

Do tych osób które piszą "typu świry co ci jest " to właśnie ty jesteś płytki i nie rozgarnięty trzeba cię edukować bo to tylko kwestia czasu i już nie będziemy sami

cow cat
  • cow cat
  • 11.10.2010 18:11

co ci swize jest :P

brown black
  • brown black
  • 11.10.2010 18:10

Wiecie co to brown i black?
Moze te slowa nie istnieja ?
A moze to po Angielsku :P

Życie i inteligencja to dwie zupełnie inne sprawy. Wiara w pozaziemską inteligencję wydaje sie nieco irracjonalna. Zainteresowanym polecam ostatnie wydanie "Summa technologiae" św. pamięci Stanisława Lema. Jeśli chodzi o ewentualne konsekwencje dla chrześcijaństwa odkrycia pozaziemskiej inteligencji to będą żadne. No może takie jak odkrycie Australii. Doktryna operując pojęciem absolutnego Boga który był przyczyną stworzenia świata zawiera w sobie wszystkie byty i nie może być rozszerzona. Co do ukrywania prawdy? Nie interesuję się rzeczami, których z definicji nie można udowodnić. Szkoda czasu.

KK wtedy zacznie zapewne misje ewangelizacyjne w starym, dobrym stylu... O ile się nie okaże, że na innych planetach mają równie ekspansywnych duchownych, bo wtedy może być ciekawie. ;)

A jakiekolwiek pytania o istnienie życia we Wszechświecie są bezasadne, tak samo jak pytania o istnienie światła i tlenu. Na wielkim, zasianym w każdym calu polu nie może wyrosnąć tylko jeden kłos.